ОСАГО плодить збитки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ОСАГО плодить збитки

613
Незважаючи на те, що номінально цифри з премій і виплат СК "автоцивілки", можуть здаватися досить вигідними для страховиків, на ділі компанії скаржаться на низьку рентабельність сегмента. Адже з кожної отриманої премії СК сплачує 3% податку, 3% - до фонду захисту потерпілих МТСБУ, 1% - до фонду попереджувальних заходів бюро, а також сплачує членський внесок.
На ведення справи та різні адміністративні витрати у СК може йти до 30% премії, і часто близько 20% комісійних доводиться сплатити страховому агенту. З урахуванням цих цифр рентабельність сегмента дійсно наближається до нуля. В умовах посилення контролю з боку регулятора та МТСБУ, а також зростання середнього розміру відшкодування і в 2011 р. страховикам доведеться балансувати на грані прибутковості. "З ухвалою нових ліцензійних умов вимоги до членів бюро дійсно посилили, це в першу чергу стосується частини виплат потерпілим особам при ДТП", - коментує Марина Никифорова, директор департаменту організації агентських продажів СК "Оранта".
Хоча на тлі зростання збитків страховики збільшать і свої збори. Перш за все це відбудеться за рахунок серпневого підвищення тарифів. Опитані експерти сходяться на думці, що ринок "автоцивілки" в 2011 р. збільшиться приблизно на 15%, до 2 млрд. грн. "На ринку ОСАЦВ можливі незначні зміни у бік зростання зборів премій та загальної кількості клієнтів: на 15-20% за рахунок зростання тарифів виростуть збори премій і на 5-7% - кількість застрахованих", - прогнозує Андрій Лупир, голова правління СК "Рітейл-Страхування". Схожі оцінки дають й інші експерти. "Ми очікуємо, що премії по ОСАГО складуть близько 2 млрд. грн. При цьому рівень виплат, ймовірно, збережеться рівні 50%", - вважає віце-президент СК "Провідна" Олена Машаро.
Є ймовірність, що премії будуть перерозподілені між страховиками. Адже наразі МТСБУ очікує фінансові показники компаній за минулий рік, на підставі яких СК будуть поділені на чотири групи за рівнем їх надійності. При цьому кількість страховок, які зможе продавати конкретна компанія, буде прямо залежати від того, в яку групу вона потрапить. Втім, не всі учасники страхового ринку задоволені рівнем чинних тарифів. При європейських цінах на СТО і європейському автопарку, кажуть вони, вартість поліса "автоцивілки" в Україні в рази нижча, ніж в інших європейських країнах.
У такій ситуації забезпечити рентабельність ОСАЦВ страховики зможуть за рахунок якісної інвестиційної та андеррайтингової політики. "У більшості країн рентабельність ОСАГО також близька до нуля. В таких умовах компаніям потрібно вести грамотну політику з розміщення тимчасово вільних коштів, щоб отримувати прибуток у цьому сегменті", - радить президент МТСБУ Володимир Романишин. Адже подальше зростання виплат, говорить він, неминуче. З імовірним введенням європротоколу кількість звернень громадян буде стрімко зростати, адже в такому випадку вони зможуть оформляти ДТП без участі ДАІ.
Крім того, вплинути на зростання виплат може і плановане введення МТСБУ прямого врегулювання збитків, при якому клієнт буде звертатися в свою страхову компанію, а не в компанію винуватця ДТП. Логічно припустити, що відмовляти своєму клієнтові у виплаті страховики будуть значно рідше.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас