Депутати вподобали техогляд — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Депутати вподобали техогляд

Казна та Політика
6694
Вчора законопроект авторства депутата від НУНС Анатолія Гриценка щодо скасування техогляду не набрав необхідної кількості голосів парламентаріїв і був відправлений на доопрацювання. Під час обговорення документа в сесійній залі депутати, які голосували "проти", аргументували своє рішення тим, що законопроект отримав негативний висновок головного науково-експертного управління апарату парламенту.
У мотиваційній частини висновків йдеться про те, що документ не є цілісним - наразі зареєстровано близько 18 проектів законодавчих актів, які вносять удосконалення в систему держнагляду над безпекою дорожнього руху. "У таких умовах доцільно було б об'єднати ці законопроекти, використовуючи позитивні напрацювання кожного з них", - сказано в пояснювальній записці до законопроекту.
Але те, що норма про скасування ТО залишиться вже в новому, узагальненому документі, зовсім не гарантована: депутати розкритикували саму суть ініціативи, заявивши, що вона призведе до різкого підвищення рівня аварійності на українських дорогах. "Подивіться, на наших дорогах досі їздять 30-річні "копійки" і навіть старі "Победы", деяким з яких по 60 років. Ми вважаємо, що зі скасуванням техогляду автомобіль перетвориться на підвищене джерело небезпеки, тим більше враховуючи, як безладно сьогодні видаються права", - пояснює позицію фракції Партії регіонів, яка практично в повному складі не голосувала за законопроект, перший заступник її голови Михайло Чечетов. Разом з тим автор законодавчої ініціативи Гриценко підкреслює, що в документі пропонувалося скасувати техогляд тільки для приватного транспорту, залишивши його для транспортних засобів, які використовуються в комерційних перевезеннях вантажів і пасажирів. Нагадаємо, головним аргументом на користь скасування техогляду автори законопроекту називали те, що він вже давно став "чисто паперовою" бюрократичною процедурою, ніяк не пов'язаною з технічним станом транспорту.
Парламентарії, відхиливши законопроект, запевняють, що усвідомлюють всі вади чинної процедури техогляду і готуються запропонувати автовласникам альтернативу цьому обтяжливому процесу. "Ми розуміємо, що щось треба міняти. Але якась система контролю все одно повинна залишатися", - говорить Чечетов. Яку альтернативу і в які терміни готові запропонувати депутати, він сказати не зміг. За його словами, сьогодні має відбутися рада фракції ПР, на яку "спеціально для вирішення таких питань" запрошений міністр внутрішніх справ Анатолій Могильов. "Спільно ми вирішимо, як прибрати всі бюрократичні процедури, але залишити якісь форми контролю", - зазначив депутат. Раніше зайнятися питанням техоглядів Анатолію Могильову доручив президент Віктор Янукович. Під час одного із засідань комітету з економічних реформ глава держави розкритикував міністра МВС через бездіяльність в питаннях техогляду. "Техогляд приватного транспорту, який обіцяли скасувати, досі існує. Над людьми продовжують знущатися", - заявив тоді Янукович, пообіцявши Могильову "червону картку" у випадку ігнорування проблеми. Однак, як пізніше з'ясувалося, президент не давав ніяких офіційних доручень МВС скасувати техогляд або спростити процедуру його проходження.
Вчора ні в ДАІ, ні в МВС ніяк не прокоментували своє бачення подальшої долі техогляду. За даними "ЭИ", один з розглянутих у надрах МВС варіантів - дозволити новим автомобілям проходити перший техогляд тільки після трьох років від початку експлуатації з інтервалом у два роки (зараз, на відміну від загальноприйнятої світової практики, ТО проходять навіть нові автомобілі), а для автомобілів старше 15 років зробити обов'язковим проходження техогляду щороку.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас