1181
Siemens поривається в Бориспіль
Для проекту швидкісної залізничної траси між Києвом та аеропортом "Бориспіль" можуть бути закуплені поїзди німецького концерну Siemens. Проте експерти шанси компанії на участь у проекті оцінюють як дуже низькі - через дорожнечу продукції та ексклюзивний характер угоди між "Укрзалізницею" і корейською Hyundai
Про те, що в реалізації проекту залізничного сполучення між Києвом і Борисполем має намір брати участь німецький концерн Siemens, стало відомо вчора під час зустрічі прем'єра Миколи Азарова з німецькими бізнесменами.
Представники компанії висловили готовність поставити рухомий склад для цього проекту, а також запропонували українському уряду закуповувати поїзди Siemens для швидкісних міжрегіональних маршрутів у рамках підготовки країни до Євро-2012. У відповідь прем'єр-міністр пообіцяв звернути увагу на ці пропозиції міністра інфраструктури Бориса Колесникова.
У компанії Siemens підтвердили, що зацікавлені у співпраці з Україною. "Ми направляли свої пропозиції до "Укрзалiзниці". У контакті з її керівництвом ми перебуваємо постійно - на рівні технічних фахівців ведуться консультації про необхідні зміни технічних параметрів і конструкції поїздів Siemens для їх застосування на залізницях України", - повідомили в прес-службі концерну.
Також стало відомо, що для направлення Київ - Бориспіль Siemens пропонує використовувати електропоїзди сімейства Desiro RUS. Це 5-вагонні склади з конструкційною швидкістю до 160 км/год, адаптовані для мережі залізниць з шириною колії 1520 мм. Ніша використання Desiro RUS - приміське сполучення. Модель була розроблена для "Російських залізниць", які в 2009 р. уклали контракт з Siemens на купівлю 38 таких поїздів у рамках підготовки до зимової Олімпіади в Сочі в 2014 р.
Головною перешкодою для участі німецької компанії в проекті "повітряного експреса" в Бориспіль стане фінансова сторона питання, на що прем'єр власне і вказав німецьким бізнесменам під час зустрічі. Потяги Siemens знаходяться у високій ціновій категорії. Наприклад, вартість швидкісного поїзда корейської Hyundai, згідно з укладеним у кінці 2010 р. контрактом, становить EUR24 млн., у той час як аналогічний поїзд Siemens обійдеться в EUR30 млн.
Однак виробник бачить шляхи зниження ціни. "Вартість наших електропоїздів для українського ринку може бути зменшена за рахунок залучення в процес виробництва українських підприємств. Наші пропозиції на поставку рухомого складу обов'язково передбачають дані можливості", - запевняють у німецькій компанії.
Це дійсно непоганий спосіб зменшення вартості техніки. Наприклад, 16 складів Desiro RUS з локалізацією виробництва на рівні 35% (виробництво ведеться на Уральському заводі залізничного машинобудування) обійшлися РЗ в EUR174 млн., або близько EUR11 млн. за одиницю.
Партнер в Україі в Siemens вже є. Це ДП "НВК Електровозобудування" (Дніпропетровськ), яке спільно з німецьким концерном розробляло для "Укрзалiзницi" електровоз серії ДС-3. Siemens брав безпосередню участь у процесі розробки і поставляв комплекс електрообладнання та систем управління для цього локомотива.
Хоча назвати беззастережно успішною цю співпрацю навряд чи можна. Спочатку між партнерами була угода про виробництво й поставку залізницям 100 електровозів ДС-3, але поставлено було тільки 18 одиниць - фінансування з боку "Укрзалізниці" перестало надходити.
Другим бар'єром для Siemens на шляху до освоєння українського ринку міжрегіональних електропоїздів будуть стислі терміни для підготовки до проекту. Для затвердження контракту, його підписання, розробки схеми фінансування та проведення необхідних випробувань нової для України техніки знадобиться більше року, в той час як найбільш сприятливий час для окупності рухомого складу очікується до моменту проведення футбольного чемпіонату. В компанії стверджують, що наявність досвіду співпраці з РЗ підтверджує повну готовність німецького рухомого складу до експлуатації на мережі залізниць України.
Завоювати симпатію української влади вже вдалося корейській Hyundai, яка, напевно, буде використовувати надалі всі можливості зміцнення тут своїх позицій. Більше того, раніше ЗМІ писали, що Hyundai вдалося закріпити в контракті з "Укрзалізницею" ексклюзивне право на постачання електропоїздів до України протягом двох років після закінчення терміну дії контракту.
Втім, не виключено, що у конкурентів буде можливість обійти цю перешкоду. Адже стороною угоди з Hyundai є "Укрзалiзниця" (контракт підписаний з Південною залізницею). У залізничній адміністрації вчора повідомили, що не ведуть переговорів з Siemens про постачання приміських електропоїздів, оскільки проект швидкісної електрички курирує аеропорт "Бориспіль".
Саме по лінії аеропорту буде виділятися фінансування (відповідну рамкову угоду вже укладено між підприємством і Китайською національною корпорацією машинної індустрії, яка готова надати кредит на суму до $1 млрд.). Як сказали в аеропорту, ТЕО проекту поки що проходить необхідні узгодження.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною