Німецький експерт: Автомобіль виходить з моди — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Німецький експерт: Автомобіль виходить з моди

Казна та Політика
1008
Автомобіль довгі роки був в Німеччині символом статусу і достатку, давав відчуття свободи і незалежності. А тому, тільки-но досягши повноліття, середньостатистичний німець завжди прагнув отримати права і придбати машину. На цьому будувалася і реклама автоконцернів. "Вони завжди виходили з того, що ставлення німця до автомобіля визначається якоюсь біологічною програмою, на зразок почуття голоду", - жартує Штефан Братцель, керівник наукового центру в Бергіш-Гладбахе, що досліджує автомобільний ринок.
Однак наприкінці 1990-х стало зрозуміло, що ситуація принципово змінилася, але автобудівники цього не зрозуміли або не помітили. Виявилося це при появі Mercedes A-Klasse. Він був задуманий як молодіжний автомобіль, але одночасно такий, що вводить людину у світ дорогих автомобілів "вищого" класу. Тим не менш, ні за появи, ні пізніше Mercedes A-Klasse молодих людей не зацікавив. На ньому їздять люди в основному літні, нагадує Братцель.
Більш того, третина молоді в Німеччині взагалі автомобілями не цікавиться і не пов'язує з ними поняття "стиль життя". "Це не той продукт, який викликає у молоді належну емоційну реакцію".
Якщо в 1988 році молоді люди у віці 18-29 років становили 16,4 відсотка покупців нових машин, то зараз на десять відсотків менше. Ще показовіші дані про отримання водійських прав. У 1998 році їх отримали 89 відсотків молодих людей у віці 18-25 років, зараз - лише 75 відсотків.
Роль, яку в житті молоді в 80-х - початку 90-х грав автомобіль, зараз посідають iPhone і iPad, соціальні мережі. Користуватися Facebook тепер важливіше, ніж мати автомобіль, доводить Братцель: спілкуватися з друзями в мережі стало цікавіше, ніж їздити до них на машині. До того ж усі види громадського транспорту стали відчутно кращими, ніж раніше. А знайти місце для паркування значно складніше, автобани і міські вулиці постійно забиті. Важливо і те, що ціни на нові машини сильно зросли, в порівнянні з попередніми, ще порівняно недавніми часами.
Ці тенденції змушують професора Братцеля всерйоз замислитися про подальший розвиток автоіндустрії. Якщо в молодості автомобілі не викликають інтересу для великої групи молодих людей, то, як зрозуміти, чи зацікавить він їх у більш зрілому віці? Це велика проблема для автопрому: як будуть найближчими роками продаватися машини, адже ми готові викладати великі гроші тільки за речі, які нам важливі і цікаві. Необхідно думати про те, як зробити автомобіль цікавішим для споживачів, інакше він і вся галузь можуть виявитися незатребуваними.
Перспективними в цьому сенсі вважаються різні варіанти прокату, нерідко організованого фірмами-автовиробниками. Найбільш популярний в Німеччині carsharing. При цьому ви стаєте членом клубу, що дає за порівняно невелику плату можливість використовувати автомобіль, коли він дійсно потрібний. Щоправда, постійне користування машиною тоді себе не окупувує. Однак головна мета фірм-організаторів при цьому не сам прокат, а "приручення" користувача. Машина повинна йому так сподобатися, щоб він захотів би її придбати. На цьому принципі в Берліні вже майже рік діє система "Mu by Peugeot", а на півдні Німеччини система "car2go", що надає машини Smart.
Але Штефан Братцель не схильний драматизувати тенденції розвитку на авторинку і вважає, що все ще може змінитися. Наприклад, за його словами, бурхливий розвиток мобільного інтернету, що дозволяє вам дешево і легко спілкуватися з ким завгодно в дорозі, допоможе повернути частину німецької молоді до автомобілів.
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас