Світовий автопром завершує відновлення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Світовий автопром завершує відновлення

Казна та Політика
1319
За прогнозом PricewaterhouseCoopers, в 2010 році світове виробництво автомобілів зросте приблизно на 19%, досягнувши 68700000 машин. Післякризове відновлення світового автопрому продовжиться і в 2011 році, але його темпи впадуть до 7%. Але можуть виявитися ще нижче через європейських проблем і можливого введення квот на продаж в мегаполісах Китаю.
Зростання світового авторинку було значною мірою забезпечене триваючим збільшенням попиту в Китаї та Індії. А в цілому, найбільший внесок у зростання автовиробництва вніс Азіатсько-Тихоокеанський регіон, де порівняно з минулим роком було випущено на 6,5 млн машин більше.
Істотно зросло виробництво і на Північноамериканському континенті, збільшившись приблизно на 3 млн автомобілів, перш за все, завдяки більшій доступності кредитів у Сполучених Штатах. Нагадаємо, США в 2009 році поступилися Китаю званням найбільшого авторинку планети черезте, що там стався рекордний обвал продажів з 1982 року (на -21% або до 10,4 млн авто). Тепер же експерти PwC вважають, що цей регіональний ринок переживає досить істотне пожвавлення, яке продовжиться в 2011 році.
А ось країни ЄС могли б внести велику частку в скарбничку загальносвітового автовиробництва, але через закінчення дії програм утилізації там воно зросте за підсумками року лише на 0,4 млн машин і, як очікується, надбавка в 2011 році вийде теж дуже скромною. Краще йдуть справи в країнах Східної Європи і Росії, де виробництво зросте на 0,9 млн одиниць завдяки відновленню попиту і підвищенню відсотка локалізації. Так, в Росії збірка іноземних моделей за підсумками року досягне приблизно 35% обсягу авторинку.
Нагадаємо, у світі в докризовому 2007 році було вироблено 70 млн автомобілів, тому результат можна вважати лише проміжним успіхом на шляху виходу з кризи. За прогнозом PwC, в 2011 році зростання світового автопрому продовжиться, а обсяг випуску може досягти 73800000 машин.
Аналітик ІК "Атон" Юлій Матевосов згоден з такою оцінкою і вказує, що для різкого збільшення виробництва і продажів в новому році передумов недостатньо. "Пік кризи минув, але рентабельність автовиробництва зараз знизилася. Підвищити ж її компанії будуть намагатися в першу чергу зниженням витрат і удосконаленням технології виробництва, а не за рахунок збільшення ціни готової продукції. Безумовно, будуть виробники-аутсайлдери, які остаточно покинуть ринок, але все -таки їх буде не багато, так як глобалізація йде в основному шляхом відходу під контроль більш сильних власників, а не ліквідації марок ", - заявив BFM.ru аналітик.
Важливою особливістю 2011 року стане те, що тротягом року країни, що розвиваються за обсягом випуску обійдуть розвинені. Локомотивом зростання світового автопрому залишиться Азіатсько-Тихоокеанський регіон, який включає, крім основного китайського, щей інші важливі ринки, наприклад, стрімко зростаючий таїландський. Підвищиться і роль Росії, внесок автопрому якої в світове зростання виробництва в період з 2009 по 2016 роки складе близько 6%. У той же час можливості зростання розвинених ринків у доступному для огляду майбутньому залишатимуться обмеженими.
У Китаї автовиробництво в майбутньому році може перевищити 13 млн машин. Однак ці очікування кілька зблякли після того, як влада Пекіна прийняли рішення з метою боротьби з пробками в три рази скоротити ліміт продажів на нові автомобілі.
У Пекіні офіційно проживають 20 мільйонів чоловік, з 2008 року щорічно в місті з'являється близько 1 млн нових автомобілів, і ще рік тому кількість зареєстрованих автомобілів перевищила 4 млн. Шість транспортних кілець китайської столиці не здатні впоратися з цією кількістю машин, що робить Пекін містом з найгіршими заторами на планеті. За цим "показником" столиця Китаю випереджає Мехіко, Йоганнесбург і Москву.
У 2011 році, як заявив уряд Пекіна, жителям міста буде виділено квоту лише в 240 тисяч нових машин, що в три рази менше, ніж було зареєстровано в китайській столиці в цьому році. Право на купівлю нових авто буде розподілено шляхом лотереї серед жителів міста. Через це рішення акції лідерів європейського автопрому пережили істотною зниження, що вони, в кращому випадку, відіграють до кінця тижня.
Як відзначає агентство Bloomberg, акції BMW впали відразу на 5,8% на Франкфуртській біржі, що є найсильнішим падінням з травня цього року. Акції Daimler подешевшали на 5,1%, акції Volkswagen - на 5,7%. За ними послідували і акції французьких виробників: PSA Peugeot Citroen - на 2,3% на Паризькій біржі, Renault - на 2,1%.
Нагадаємо, Volkswagen у Китаї має дев'ять заводів. За розрахунками виробника, до 2015 року вони повинні вийти на випуск до 3 млн щорічно. Одночасно в США результату в 1 млн проданих авто німці планують досягти тільки в 2018 році. Daimler з січня по листопад поставив у КНР 120 тисяч автомобілів. Плани BMW, провідного європейського виробника представницьких автомобілів, включали в себе розширення річних продажів у Китаї до 300 тисяч машин до 2013 року.
У Китаї рівень автомобілізації приблизно дорівнює 30 авто на тисячу чоловік населення, Тому зведення бар'єру владою змусить багатьох світових автовиробників скорегувати захмарні плани з освоєння ринку цієї країни. "Є підстави вважати, що Пекін може бути тільки початком", - заявив у зв'язку з рішенням китайської влади франкфуртський аналітик Юрген Піпер, не виключивши, що Шанхай, Гуанчжоу, Хефей та інші найбільші міста країни можуть запровадити аналогічні обмеження.
Олексій Щеглов
За матеріалами:
Банки.ру
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас