Маршруток буде менше. Платити будемо більше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Маршруток буде менше. Платити будемо більше

Енергетика
2410
Ще в жовтні Олександр Попов, перебуваючи тоді на посаді першого заступника голови КМДА, заявив, що Київ вирішив взяти кредит в "Ощадбанку" в розмірі 350 млн. гривень для того, щоб закупити нові тролейбуси. А вже 1 листопада було оголошено проведення тендеру на закупівлю електротранспорту, і 7 грудня компанія "Київпастранс" уклала договір на його придбання.
"Ми вже підписали контракти на закупівлю новеньких тролейбусів і трамваїв, адже за ними майбутнє дешевого громадського транспорту. Як не крути, але електрика дешевша від бензину". Так відрапортував про рішення влади заступник директора "Київпастрансу" Сергій Литвинов. І вже в найближчі дні Київ отримає 77 нових тролейбусів виробництва Львівського автобусного заводу.
Такі "благі" наміри влади здешевити проїзд для населення шляхом примусового пересаджування на електротранспорт, вже відчули на собі харків'яни. На початку грудня мерія Харкова прибрала з транспортного ринку більшу частину перевізників-"маршрутників". Тим самим, по суті, мерія Харкова не лише забрала у харків'ян право вибору транспортних засобів, а й "нагріла" людей, яким тепер доводиться їздити з пересадками і платити за проїзд удвічі, а то і втричі більше, ніж раніше. До речі, наступним кроком харківської влади може стати підвищення цін на проїзд в електротранспорті.
Одним з ініціаторів транспортної реформи в Харкові, про яку починали говорити ще 4 роки тому, був директор Департаменту транспорту і зв'язку Харківської міськради Євген Водовозов, він же тепер займається питанням транспорту в столиці. Починалася "транспортна революція" в 2006 році саме з придбання у лізинг у львівської фірми 90 тролейбусів і 10 трамваїв. До речі, харківська мерія поки так і не розрахувалася за їх придбання, однак цей скандал не завадив Євгену Водовозову переїхати до Києва.
Схоже, Євген Наумович тепер буде реалізувати і в Києві відпрацьовану в Харкові схему транспортного "перевороту". Як і в Харкові, в Києві пропонується на конкурс між перевізниками-"маршрутниками" виставляти тільки "пакетні пропозиції", тобто транспортні підприємства повинні обслуговувати цілі райони. А це відразу відсікає дрібних перевізників. Симптоматична і ставка на електротранспорт. Таким чином простежуються основні ланки схеми - витіснення маршрутників з транспортного ринку всіма правдами і неправдами, закупівля нових трамваїв і тролейбусів, і переведення більшості маршрутів "на баланс" комунального "Київпастрансу". Причому мерія може отримати "дивіденди" на кожному етапі - при визначенні обраних "маршрутників", при закупівлі електротранспорту і, врешті-решт, при перетворенні "Київпастрансу" фактично в комунального монополіста на ринку транспортних послуг.
Цікаво, що столичні маршрутники, які вже збільшили ціни на проїзд, не погоджуючи своє рішення з київською владою, можливо несвідомо, але допомагають владі в реалізації її планів. Більше того, вони вже подали заявки на узгодження нового тарифу на проїзд, який, за їхніми підрахунками, має становити, щонайменше, 4 гривні. Отже, у столичної мерії є всі моральні підстави розпочати транспортну реформу "по-харківськи", а кияни в даному випадку, обурені жадібністю маршрутників, будуть на боці КМДА. Доти, доки не зрозуміють, що міняють шило на мило.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас