Інфляція на дорогах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Інфляція на дорогах

Казна та Політика
1194
"Укравтодор" знову залучає 900 млн. євро нових кредитів. Минулого разу позика на таку суму поставила компанію на межу дефолту.
Щоб побачити, як країна готується до Євро-2012, досить сісти в авто і проїхати трасою М06 відрізок довжиною 300 кілометрів у напрямку з Києва до Рівного. Минаючи незручності, викликані ремонтом окремих ділянок дороги, а також котловани на місці будівництва великої транспортної розв'язки біля Житомира, через три години їзди потрапляєте на дорогу, яка цілком відповідає європейським стандартам.
Цю ділянку - від Корця до Рівного - будували німці за гроші ЄБРР. Можливості нецільового використання коштів були зведені до мінімуму, і результат не змусив себе чекати.
А в цей же час, поки українські міжнародні магістралі повільно і дорого наближаються до європейських стандартів, "Укравтодор" набирає кредитів на астрономічні суми. Загальний борг держкомпанії з урахуванням нового кредиту від ЄБРР вже перевищив $2 млрд. і в наступному році може зрости ще на мільярд.
Кредитори готові видавати гроші під державні гарантії, незважаючи на те що в кінці 2008 року "Укравтодор" ледь не наздогнав крос-дефолт по кредиту від Morgan Stenley ($900 млн.). Ось тільки собівартість будівництва цих доріг всього за рік зросла в три з половиною рази.
Мільйони в асфальт
Наданий у листопаді ЄБРР кредит на суму 450 млн. євро - рекордний для "Укравтодору". Але ще одну позику на аналогічну суму держкомпанія готується залучити у Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) вже на початку наступного року. Кошти необхідні на капітальний ремонт ділянок шести автомобільних доріг на під'їздах до Києва загальною довжиною близько 400 км.
За словами першого заступника голови "Укравтодору" Євгенія Прусенка, загальна вартість проекту "Поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до Києва" становить 1,07 млрд. євро. Таким чином, один кілометр "капітального ремонту" обходиться платникам податків у 2,7 млн. євро (близько $3,5 млн.). А ще в минулому році колишній начальник "Укравтодору" Вадима Гуржос запевняв, що один кілометр автотраси Бориспіль - Лубни коштує $1 млн.
Незважаючи на дорожнечу дорожніх проектів, умови, за якими "Укравтодор" зараз залучає кредити, виглядають досить вигідно. Зокрема, позику від ЄБРР надано на 15 років з чотирирічним пільговим періодом за ставкою євролібор +1%. Транш від ЄІБ, мабуть, буде оформлений на 20 років за ставкою близько 2% річних.
Тим часом у дорожніх будівельників розігрався апетит. Сьогодні активно розкручується черговий грандіозний проект - будівництво автобану Одеса - Рені. Він повинен поліпшити транспортне сполучення в трансдунайському коридорі і сполучити нашу країну з Румунією. Приблизний кошторис будівництва цього автобану становить близько $2 млрд.
Залишається лише сподіватися, що через чотири роки суверенні рейтинги України будуть залишатися непорушними, інакше все вітчизняне дорожнє будівництво піде прахом, а з ним і платоспроможність держави.
Ігор Гошовський
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас