Держфінпослуг вважає, що учасники фінринку безпідставно невдоволені її діяльністю — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держфінпослуг вважає, що учасники фінринку безпідставно невдоволені її діяльністю

Казна та Політика
395
Голова Держфінпослуг Василь Волга здивований, за що його так не люблять на фінансовому ринку. Нещодавно на ринку фінансових послуг розгорівся скандал, пов'язаний із заявами Держфінпослуг про незаконне внесення або відсутності в держреєстрі інформації про структурні підрозділи фінустанов. "На сьогодні стоїть питання легітимності внесення до Держреєстру фінустанов 1022 підрозділів страхових компаній, 301 підрозділу кредитних спілок, 157 підрозділів ломбардів", - заявив в жовтні на прес-конференції голова комісії Василь Волга. Така заява спровокувала хвилю невдоволення серед учасників ринку, багато з яких, до речі, і до цього критикували діяльність нинішнього складу комісії. Керівники компаній і асоціацій зазначали, що ведення реєстру - це, в першу чергу, обов'язок комісії, і її гучні заяви позначаться не тільки на власній репутації, але і зашкодять іміджу учасників ринку.
Обурення фінустанов посилювалося також через інші дії регулятора. Наприклад, страховий ринок обурювався методами застосування заходів впливу до СК і прагненням комісії зобов'язати провести додаткову аудиторську перевірку страховиків з обмеженням вибору аудитора. Кілька кредитних союзів були незадоволені відмовами у видачі ліцензій, що почастішали. У листопаді Українська федерація страхування (УФС), Національна асоціація кредитних спілок (НАКСУ) та Всеукраїнська асоціація ломбардів навіть підписали резолюцію про висловлення недовіри голові Держфінпослуг Василю Волзі.
Держкомісія довго відмовчувалася, але, нарешті, висловила здивування таким загальним невдоволенням. На думку регулятора, деякі учасники ринку безпідставно дискредитують Держфінпослуг. "Держфінпослуг вважає, що такі заяви не відповідають дійсності. Критика відносно посилення умов по ліцензуванню здивувала нас", - заявила заступник глави відомства Ірина Говорун.
Вона зазначає, що зараз комісія просто більш уважно ставиться до процесів ліцензування та реєстрації, дотримуючись при цьому необхідних нормативних вимог. Зокрема, Держфінпослуг почала стежити за тим, щоб у внутрішніх положеннях кредитної спілки був зазначений порядок формування і використання фондів (у розрізі по кожному). Такий порядок передбачено розпорядженням Держфінпослуг № 116 від 11 листопада 2003 р. За словами пані Говорун, ті кредитні спілки, які дана вимога виконували, проблем із ліцензуванням не мали.
Не визнає за собою комісія і безпідставного застосування заходів впливу. У квітні-листопаді комісія застосувала 2964 заходи впливу (приписи, штрафи, призупинення або анулювання ліцензії), при цьому у 80 випадках компаніями були подані судові позови проти Держфінпослуг. "На 25 листопада було розглянуто 19 справ, із 15 з яких були винесені рішення на користь комісії. Тобто недійсними були визнані 0,14% із загальної кількості застосованих заходів впливу", - коментує Ірина Говорун. Щоправда, якщо рахувати кількість програних комісією справ від загального числа вже розглянутих, то вийде, що в кожному п'ятому випадку регулятор не мав рації.
Підставою для проведення додаткових аудиторських перевірок в страхових компаніях комісія називає пункт 2 статті 37 закону "Про страхування". "Просто раніше цю статтю не застосовували, тому вона викликала такий резонанс", - пояснює пані Говорун. За її словами, комісія все-таки відкликала вимоги до СК з проведення такої перевірки: мовляв, необхідно врегулювати це питання на нормативному рівні.
Однак таких дій комісії поки виявляється недостатньо, щоб пом'якшити позицію тих учасників ринку, які своє невдоволення вже озвучили. У Національній асоціації кредитних спілок України все ще вважають технічними перешкоди, що встановлюються комісією при ліцензуванні спілок-членів асоціації. "За п'ять місяців члени НАКСУ отримали лише дві ліцензії. Документи повертаються союзам із суто технічних причин, декому - по шість разів", - повідомив представник асоціації.
Страховики говорять, що регулятор не займається принциповими для ринку питаннями, а відволікається на дрібниці. "Держфінпослуг загрузла в непринципових подробицях і зовсім не займається питаннями розвитку фінансових ринків", - говорить гендиректор УФС Галина Третьякова. Вона додає, що зараз завдання регулятора - проведення важливих реформ, які дозволять Україні підвищити рівень проникнення класичного страхування (в Україні - нижче 1% ВВП, при тому що середньосвітовий показник дорівнює 7%). "Ми чекаємо від регулятора не гучних заяв та піар-акцій, а щоденної професійної роботи", - сказала вона.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас