"Ъ": Перед нафтопродуктами закривають кордони — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Перед нафтопродуктами закривають кордони

Енергетика
704
У вівторок міністр палива та енергетики Юрій Бойко провів засідання експертно-аналітичної групи при Кабміні з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості. За словами директора департаменту нафтової, газової і нафтопереробної промисловості Мінпаленерго Костянтина Бородіна, учасники нафторинку і уряд домовилися обмежити торговельні надбавки і пообіцяли дотримуватися цінового коридору, аби зберегти стабільну ситуацію на ринку. Нафтотрейдери погодились зберегти їх брудну маржу (експлуатаційні витрати АЗС і нафтобаз, податки, заробітна плата і чистий прибуток) на рівні $180 за тонну нафтопродуктів. Також було вирішено відстрочити на два роки перехід на стандарти якості нафтопродуктів "Євро-4" і "Євро-5".
У свою чергу Мінпаленерго запропонувало ввести з 2011 року мито у розмірі 120 євро за тонну імпорту світлих нафтопродуктів, розповів Ъ голова правління ПАТ "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) Павло Овчаренко. "Це загороджувальне мито стимулюватиме нафтопереробку, а не імпорт нафтопродуктів", - зазначив він. Крім того, за даними джерел в Кабміні, уряду вдалося припинити ввезення нафтопродуктів компанією "Лівела", яка мала право на їх імпорт без сплати акцизу і ПДВ. "З 22 листопада вона вже не працює", - уточнив співрозмовник.
Безмитне ввезення палива до України почалося в 2005 році. Тоді Кабінет міністрів прийняв це рішення для того, щоб знизити ціни на паливо на внутрішньому ринку. Ця політика призвела до різкого зниження обсягів переробки нафти в Україні. "Введення мита на імпорт нафтопродуктів можна розглядати як дієвий інструмент формування збалансованого конкурентного середовища, - вважає прес-секретар 'ТНК-ВР Коммерс' (володіє Лісичанським НПЗ) Дмитро Зверєв.- Це поліпшить економіку, а значить, і завантаження українських НПЗ. Відповідно, у власників з'явиться більше можливостей для розвитку НПЗ".
З рішенням Мінпаленерго не згодні постачальники імпортного палива. За словами директора мережі АЗС компанії Shell Вільяма Козіка, це ставить трейдерів у найбільш невигідне становище в порівнянні з вертикально інтегрованими компаніями. "Фактично ці умови дають їм безмежні переваги, що ставить під загрозу існування таких гравців роздрібного ринку, як Shell", - говорить він. На його думку, як тільки буде введено імпортне мито, місцеві виробники підвищать ціни на нафтопродукти.
Якщо мито буде введено, то більшості імпортний орієнтованих нафтотрейдерів доведеться перейти на продажі українських продуктів, вважає аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сиренко. "Потужності українських НПЗ дозволяють в більш ніж три рази покрити потреби України в нафтопродуктах, тому їх дефіциту на ринку не буде. А додаткове завантаження НПЗ дозволить знизити собівартість виробництва нафтопродуктів", - зазначає він.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас