Перевізники загинуть під податком — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Перевізники загинуть під податком

Казна та Політика
3744
Податковий кодекс, прийнятий Верховною Радою наприкінці минулого тижня, не дав приводу підприємцям із сфери бізнесу автоперевезень зняти свої претензії до законодавців: сьогодні підприємці галузі висловлюватимуть свій протест біля стін Кабміну. Всупереч низці податкових послаблень для власників і авто, і учасників операцій із купівлі/продажу транспортних засобів, в цілому закон матиме стримуючий вплив на цю галузь і напевно призведе до значного переформатування ринку автотранспортних послуг.
З одного боку влада виконала свої обіцянки про відміну транспортного збору (щорічного податку із власників транспортних засобів, який оплачувався при проходженні техогляду). Проходити його немає необхідності вже з 2011 р. Це дає привід власникам авто сподіватися на те, що і сам техогляд з часом буде скасований. Нагадаємо, з відповідними законодавчими ініціативами вже виступив Держкомпідприємництва.
З іншого боку, поява непрямих податків з лишком компенсує відміну транспортного збору. Так, збільшення акцизу на паливо на EUR50 за тонну, яке, за оцінками експертів, призведе до подорожчання літра бензину на 40-50 коп., виллється в явне підвищення витрат на пальне практично для всіх автовласників. Наприклад, власник порівняно економного авто із вжитком 10 л бензину на 100 км. і сповна скромним річним пробігом в 10 тис. км. заплатить за рік за паливо приблизно на 500 грн. більше, ніж за старих умов оподаткування. Тоді як транспортний збір за таке авто раніше обходився в 120-150 грн., тобто податкове навантаження зросте приблизно в три рази.
Приблизно у такій самій пропорції зростуть витрати і тих, хто займається перевезеннями із комерційними цілями, - з тією лише різницею, що машина у складі комерційного автопарку рідко "наїжджає" на рік менше 40 тис. км., і різниця у витратах на неї буде ще відчутнішою.
Нововведення Податкового кодексу зачіпають інтереси автоперевізників не лише на етапі експлуатації автомобіля, але і при покупці транспортного засобу. В першу чергу, під прицілом законодавців виявився вторинний ринок автомобілів. З одного боку, парламентарі зробили крок назустріч системі trade-in (придбання нового авто замість старого із доплатою). Зокрема, законом вводиться нульова ставка оподаткування при відчуженні рухомого майна за умови, що це перша за рік така операція, і податок в 5% від оцінної вартості авто при другій операції.
Автомобілісти зазначають, що раніше ставка при першій за рік операції trade-in згідно із законом складала 1% від вартості об'єкту в реєстрі рухомого майна, а при другій - 15%. Проте через відсутність такого реєстру фактично доводилося платити 15% і при першій операції. Таким чином, приватна особа, яка продає уживаний автомобіль не з метою заробітку, а лише для того, щоб купити новий, буде позбавлена від необхідності платити податок. Правда, тепер в законі говориться про необхідність підтвердження оцінки авто, промовця об'єктом операції, а також наявність довідки з МРЕО про кількість таких операцій впродовж звітного податкового року. Це може спричинити додаткові витрати. Зате чи запрацює повною мірою після цього система trade-in, залишається під питанням: останні законодавчі перешкоди для цього залишаються неліквідованими.
Разом з тим значно ускладниться імпорт уживаних авто. Регулювати вік автомобілів буде новий податок, введений кодексом, - збір за першу реєстрацію транспортних засобів, який буде єдиноразово стягуватись із автовласника Державтоінспекцією при реєстрації авто.
Ставки цього збору відповідають розміру скасованого транспортного збору, так само як і збережена і градація транспортних засобів за об'ємом двигуна. Проте кодекс вводить коефіцієнти, підвищення і до цього податку залежно від віку автомобілів, що імпортуються. Якщо до нових т/з застосовуватиметься коефіцієнт "1", а до т/с віком до 8 років - "2", то за авто віком старше 8 років доведеться заплатити з коефіцієнтом "40". Враховуючи, що в Україні діє екологічний стандарт "Євро-2", до цих пір наша країна була досить активним покупцем б/в авто в Європі, де вже перейшли до експлуатації автомобілів класу "Євро-5". Особливо активно ця тенденція розвивалася з початком кризи: через падіння доходів компанії практично перестали купувати нову техніку, особливо представники малого і середнього бізнесу.
Спеціалісти Autoconsulting прогнозують скорочення продажів не лише в сегменті уживаної техніки, але і в цілому на ринку комерційних авто. Відхід з ринку частини його гравців через непосильний податковий тягар призведе до втрати левової частки внутрішнього попиту на комерційний транспорт - до 30%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас