Дешевого імпортного палива може стати менше — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дешевого імпортного палива може стати менше

Енергетика
493
Правда, до вечора його так і не з'явилося. Прес-служби відомств, пов'язаних із вирішенням цього питання, зіткнулись зі шквалом запитів на цю тему. Але за станом на вечір четверга так і не змогли підтвердити або спростувати дану інформацію.
Раніше, у зв'язку з тим, що ДП "Лівела" багато місяців ввозила нафтопродукти до країни без сплати окремих зборів, Енергетична регіональна митниця подавала до Харківського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу. Документом від 23.06.2010 №22/1-5235 митники запропонували скасувати два визначення Автозаводського районного суду міста Кременчука Полтавської області (від 09.06.2010 і 10.09.2010), якими фактично дозволялось безмитне ввезення нафтопродуктів окремим спільним підприємствам з іноземними інвестиціями.
Також за клопотанням Енергетичної регіональної митниці від 24.09.2010 №22/1-8039 Вищий адміністративний суд розглядав можливість призупинення виконання визначення Харківського апеляційного адміністративного суду від 31.05.2010.
Для учасників ринку поява подібного рішення була очікуваною настільки, що вони почали підраховувати втрати бюджету, які оцінюють в $500 млн. "Ми маємо справу не просто з оптимізацією, а із узаконеним безмитним імпортом нафтопродуктів, - говорить Леонід Косинчук, президент асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України".- Абсолютно незрозуміло, куди дивилися СБУ, СНБО та інші органи, які зобов'язані регулювати виконання прибуткової частини бюджету. Я думаю, що якщо узяти суму, яку недоотримав бюджет за 10 місяців, то приблизно половина цих втрат доводитиметься на ринок нафтопродуктів".
Нагадаємо, за даними консалтингової групи "А-95", обсяг імпортного палива, ввезеного до України без сплат податків і мит в жовтні, склав 50,4% ринку імпортного бензину і 30,1% - дизпаливо.
Як вважають деякі експерти, в ДП "Лівела" залишається сім-вісім днів на проведення імпортних операцій. Теоретично, компанія може активізувати свою діяльність. Але доки ніхто не береться прогнозувати, як поведеться одіозний імпортер.
"По ідеї, вони можуть збільшити імпорт, - розмірковує Сергій Куюн, директор консалтингового агентства "А-95".- Але є вірогідність, що діяльність цього підприємства припиниться дуже швидко".
Учасники ринку, серед яких - іноземні акціонери, в черговий раз підкреслили, що всі інвестиції здійснюватимуться лише за умови прозорості ринку і рівності умов роботи. "Вирівнювання умов для всіх учасників ринку і легальні квоти є заставою нормального розвитку ринку, - вважає Дідьє Казіміро, голова правління і головний керуючий директор "ТНК-ВР Коммерс".- Ми хочемо залишитися в Україні із заводом європейського рівня. А зрозуміти, що хтось може імпортувати нафтопродукти за пільговою схемою, я не можу". Аналогічної точки зору дотримуються навіть імпортери, які не мають в Україні виробничих потужностей. За словами представника компанії Orlen Lietuva, інвестувати в нашу країну вельми ризиковано, тому що на ринку явно існують преференції для окремих компаній.
Експортери вважають, що із зникненням постачань ДП "Лівела", слід чекати поступового підвищення цін на бензин. З початку місяця середні ціни на основні марки світлих нафтопродуктів в роздрібному сегменті українського ринку підвищилися на 6 коп. за літр. Майбутнє подорожчання має позначитись і на попиті. "Через місяць на стелах АЗС ціна бензину зросте приблизно на 50 копійок", - прогнозує Сергій Куюн.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас