Власників кіосків змушують або закритись, або підвищити ціни — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Власників кіосків змушують або закритись, або підвищити ціни

7331
Київрада затвердила новий порядок видачі дозволів на розміщення тимчасових споруд (ТС) - торгових кіосків, низькотемпературних прилавків, лотків, торгових автоматів. Документ спочатку позиціонувався командою Олександра Попова як крок до спрощення дозвільних процедур та вирішення земельного питання. Адже на сьогодні у більшої частини власників кіосків у місті відсутні будь-які документи на землю. Зокрема, ця проблема вирішена через механізм особистого земельного сервітуту - права конкретно взятої особи на обмежене платне користування міською землею для розміщення ТС.
З моменту набуття чинності закону, підприємець, який хоче відкрити свій кіоск, але не має у власності або оренді землі, повинен звернутися до Головного управління містобудування і архітектури Києва (Головархітектури) з необхідним пакетом документів. Це управління повинне дати висновок щодо можливості розміщення кіоску і складання договору сервітуту, а також погодити паспорт прив'язки (пакет документації від кадастрового плану ділянки до архітектурного і колірного рішення кіоску). Після цього підприємець може подати до Головархітектури пакет документів на отримання ордера на розміщення кіоску. Однак він не буде виданий без договору сервітуту та довідки про оплату пайового внеску на розвиток міської інфраструктури. Після отримання ордера, вся інформація про новий об'єкт має вноситися до Єдиної електронної бази даних, оператором якої визначено КП "КІА".
Новий порядок зобов'язує всіх власників кіосків до 1 травня 2011 переоформити документацію: вирішити земельне питання шляхом складання з містом договорів сервітуту, отримати в Главархитектурі ордер на розміщення ТС, в Головному управлінні економіки - довідку про оплату пайового внеску, в КП "КІА "- довідку про включення об'єкта до бази даних. Усі кіоски, що не володіють подібною документацією, будуть демонтовані. Для переоформлення документації власники існуючих об'єктів мають право отримати тимчасовий шестимісячний ордер на розміщення об'єкта.
Як повідомила голова Асоціації Малих архітектурних форм Тетяна Петренко, не дивлячись на рішення земельного питання, новий порядок буде для ринку убивчим. По-перше, більша частина підприємців просто не встигне переоформити документи до травневих свят і ризикує втратити свої кіоски. По-друге, сама процедура легалізації тепер буде коштувати для підприємців дорожче, що відразу ж позначиться на гаманцях покупців.
Механізму розрахунку вартості договорів сервітуту ще немає. Головархітектури має подати його на затвердження міськради до 15 листопада. Проте згідно із висновком науково-правової експертизи при Інституті держави і права НАНУ, місячна оплата становитиме мінімум 2 тис. грн або 24 тис. грн на рік. Для порівняння, підприємці мають землю в оренді платять за неї 600-700 грн на рік (для кіоску до 20 кв. М), а КП "КІА", за відомостями гравців ринку, бере сьогодні за видачу дозволу на розміщення кіоску (без документів на землю) близько 20 тис. грн. Крім того, за новими правилами власнику кіоска необхідно заплатити ще й внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, механізм розрахунку якого також ще не зрозумілий. Все це сильно вплине на цінову політику власників кіосків.
Але дехто з підприємців просто не встигне підвищити ціни у зв'язку з демонтажем свого кіоску. Крім того, затверджені в четвер правила містять ще одну норму, яка буде сприяти прийдешньому переділу ринку. Так, вводиться поняття пріоритетного права. При подачі заявок на отримання ордера, чим і займатимуться підприємці до 1 травня, пріоритетне право на те чи інше місце буде мати той заявник, який встиг першим подати пакет документів. Зрозуміло, що маючи своїх людей в дозвільних органах, а чи діючи в їхніх інтересах, якась частина підприємців буде завжди подавати документи першою.
Щоб від нових правил ніхто не зміг ухилиться, рішення Київради зобов'язує Головне управління контролю за благоустроєм та зовнішнім дизайном провести до 15 листопада інвентаризацію всіх кіосків у місті. А їх за різними даними, сьогодні налічується від 10 тис. до 20 тис. шт. Вважається, що власники яток, виявлені під час інвентаризації, є поінформованими про нові правила. Але хто заважає чиновникам поставити в звіті галочку, не зустрівшись і з половиною підприємців?
Варто також зазначити, що це не перша спроба міської влади підім'яти під себе перспективний ринок. Рішенням Київради (№ 58/58) від 17 липня 2008 року, центральна київська влада фактично визнала всі видані дозволи на встановлення кіосків і укладені з районною владою договори оренди землі під ними недійсними. А рішенням (№ 462/1518) від 21 травня 2009 року був затверджений порядок (ще діє) розміщення ПС, який на папері також декларує безкоштовну видачу дозволів у Главархітектурі. Механізм наступний: підприємець для отримання дозволу на розміщення кіоску може звернутися до Головархітектури або скористатися послугами КП "КІА". Головархітектури має надати висновок щодо можливості розміщення об'єкта, після чого при позитивній відповіді підприємець може оформити відповідний дозвіл. Але тільки за умови виконання вимог висновків, однією з яких є вирішення земельного питання, яке не вирішувалось ніяк.
Про процедури, які необхідно пройти в КП "КІА", у зазначеному рішенні немає ні слова. Однак, за словами Тетяни Петренко вони набагато простіші: від бажаючих відкрити свої кіоски вимагали мінімум документів (заява, фотографія) та за умови оплати послуг (спочатку близько 5 тис. грн, пізніше ціни піднялися до 20 тис. грн) співробітники "КІА" самі оформлювали через Головархітектури весь пакет. На руки людина отримувала дозвіл, в якому було написано, що він дійсний за умови вирішення земельного питання. Тепер же проблему із землею начебто вирішили - от тільки легше від цього малому бізнесу не стало.
За матеріалами:
Proua.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас