Європа штруфуватиме за польоти над Сибіром — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Європа штруфуватиме за польоти над Сибіром

Казна та Політика
1971
Комісар ЄС з питань транспорту Сійм Каллас заявив, що Євросоюз починає штрафні процедури проти Німеччини, Австрії, Франції та Фінляндії за сепаратні угоди про право прольоту їх літаків над Сибіром. Єврокомісія наполягає, що дія угод з Росією про право посадки або прольоту над її територією має автоматично поширюватися і на авіакомпанії всіх інших країн Євросоюзу, тоді як чинні договори передбачають виняткові права для окремих країн. Брюссель вимагає єдиного договору для всіх країн ЄС.
Єврокомісія має намір домогтися визнання незаконними та розірвання існуючих угод про авіасполучення між окремими країнами і Росією. "Поки що це перша, найбільш рання стадія процесу. Ми дали чотирьом країнам два місяці на те, щоб вони надали нам свої угоди і ми змогли перевірити, чи відповідають вони законодавству. Якщо з'ясується, що вони його порушують, ми звернемося до суду. Приблизно за цей самий час, тобто до Різдва, ми вирішимо, чи будемо проводити аналогічну процедуру щодо інших країн Євросоюзу ", - повідомила представник Єврокомісії Елен Кернс.
Через договорів з Росією в окремих європейських авіакомпаній виникають практичні проблеми. Наприклад, якщо якась авіакомпанія, яка уклала договір з Росією, переходить під контроль авіакомпанії з іншої держави ЄС, вона ризикує втратити свої права. Так було у випадку з австрійською AUA: коли цю компанію поглинув німецький концерн Lufthansa, Росія відмовилася розглядати її як австрійську авіакомпанію. У результаті всі права авіакомпанії AUA на посадку і проліт над територією Росії з великими труднощами довелося узгоджувати знову.
ЄС давно протестує проти сплати європейськими авіаперевізниками роялті - платежів за безпосадочний переліт над територією Росії до країн Азії. Ще в 2003 р., коли ЄС підписав протокол про приєднання РФ до Світової організації торгівлі (СОТ), Росія обіцяла скасувати стягнення роялті з 2013 р. Пізніше російська сторона заявила, що все ж не збирається цілком відмовлятися від цих зборів. Москва до цих пір не представила графіка скасування, пов'язуючи питання зі вступом Росії до СОТ.
Офіційно за стягнення роялті відповідає Міністерство транспорту Росії. Однак представники Асоціації європейських авіаліній (AEA) обурені тим, що у коштів, сплачених у вигляді роялті, в Росії є комерційний адресат: "Росія не надто афішує, на що витрачаються гроші, отримані за транссибірські перельоти. Але нам відомо, що одним з кінцевих одержувачів цих коштів є компанія "Аерофлот". За оцінками AEA, російські доходи від платежів іноземних авіакомпаній становлять $ 300-420 млн. на рік. В "Аерофлоті", який сам є авіаперевізником, це не заперечують. В середині 2009 р. гендиректор компанії Віталій Савельєв зазначав, що без урахування роялті "Аерофлот" вже шість років є збитковою компанією.
Таким чином, за допомогою роялті авіаперевізники з країн Європи субсидують конкуруючу авіакомпанію з Росії. При цьому компаніям з Росії платити подібні збори європейським державам не потрібно. Європейська комісія стверджує, що така практика є порушенням діючих в Євросоюзі правил конкуренції, призводить до зростання цін і в результаті підриває інтереси клієнта. Так, вартість авіаперельотів з Європи до Азії через територію Росії на літаках компаній Air France, Finnair, Lufthansa і AUA найчастіше значно дорожча в порівнянні з вартістю рейсів російського "Аерофлоту".
За допомогою роялті Росія отримує вигоду зі свого географічного становища і величезних розмірів. Найкоротший маршрут рейсу між фінансовими столицями Німеччини та Китаю Франкфурт-на-Майні - Шанхай і назад проходить через повітряний простір Росії, проте за цей шлях німецьким авіакомпаніям доводиться платити близько $ 60 тис. Можливим варіантом вирішення проблеми для європейців залишається обліт російської території з півдня. Так, наприклад, робить люксембурзька авіакомпанія Cargolux. Але на такий маршрут піде більше пального і часу.
"Це типова ситуація: країна, що займає величезну територію, намагається отримати з цього матеріальну вигоду. Однак з точки зору прийнятих в сучасному світі нормативних актів така поведінка є неприйнятною", - говорять в Асоціації європейських авіаліній. Представники асоціації нагадують, що в ЄС є легальні засоби тиску на Росію з метою скасування роялті. На їхню думку, одним з таких засобів може бути ухвалення спеціальної директиви про заборону використання повітряного простору над Європою тими державами, які не підписали конвенцію про вільне надання для транзитних польотів свого повітряного простору.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас