Банки проти клієнтів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки проти клієнтів

Кримінал
5664
Названо топ-десятку схем, які сьогодні використовують банки і кредитні спілки, щоб виманити побільше грошей у клієнтів
1.Зарплатні карти. Стандартна ситуація: клієнт банку отримує платіжну картку і користується нею певний період. Згодом, термін дії картки закінчується, і людина забуває про існування "пластику". Але рахунок відкритий. Тому приблизно через два-три роки до користувача звертаються колектори (іноді сам банк) і вимагають погасити заборгованість у розмірі близько 3 тис. грн. Тому що, виявляється, за договором, клієнт повинен був платити 50 грн. щомісяця за обслуговування свого рахунку. Закон у даному випадку на боці банку. Все чесно - всі умови були прописані в договорі, який підписав клієнт. Договір треба читати уважніше.
2. Кредитні карти. При знятті коштів банкомат повідомляє: на рахунку залишилося 7 грн. і пропонує зняти 10 грн. Пенсіонери, студенти часто погоджуються на це, не знаючи, чим усе може закінчитися. Автоматично (на різницю в 3 грн.) їм відкривається кредит (овердрафт), наприклад, на 500 грн. і далі нараховуються відсотки. Клієнту про це не повідомляють. У результаті через деякий час набігає 2-3 тис. грн. боргу. І все це законно, оскільки прописано в договорі.
3. Списання коштів з карток. Невидача готівкових і чека зі списанням коштів з картки - такі випадки зустрічаються досить часто. Клієнт хоче зняти зарплату з картки у банкоматі, картка повертається, а гроші і чек він не отримує. І згодом на телефон приходить повідомлення (якщо ця функція передбачена в банку): з рахунку знято суму, яку клієнт не отримав.
4. Нарахування пені на повністю погашений кредит. На жаль, сьогодні банки користуються необізнаністю клієнтів. Після остаточного внесення коштів за кредитом видають тільки квитанцію з остаточного платежу, замість довідки з написом: "повне погашення кредиту". Буває так, що на рахунку залишиться 2 грн., що начебто не критично ні для банку, ні для клієнта. Однак, це дає право банку нарахувати прострочення.
5. Оплата чужого кредиту. Клієнт вносить щомісячний платіж з кредиту, проте квитанція (чек) заповнюється на іншу людину і погашається абсолютно інший кредит. Клієнт, повністю довіряючи співробітникові банку, не вчитується в цифри, вказані на квитанції, і дізнається про прострочення, тільки коли отримує претензію з банку.
6. Помилковий хард-колекшн. Нещодавно стався безпрецедентний випадок. Колектори викрали автомобіль людини за прострочення за кредитом, якого немає. Як виявилося, банк помилково передав дані колекторській компанії про людину, яка є добросовісним позичальником.
7. Шантаж боржників. Колекторські компанії нічим не гребують. Використовують всі, починаючи від погроз по телефону не тільки позичальнику, але і його близьким навіть у нічний час, відвідувань у вечірній час та вихідні і закінчуючи творчістю у вигляді листів з повідомленням про борг перед банком і картинками з описом вартості людських органів.
8. Розірвання депозитного договору без відома клієнта. Трапляється, що клієнт, у якого закінчився термін за депозитним договором, звернувшись до банку за своїми відсотками, виявляє, що гроші не нараховані, оскільки він достроково розірвав договір із власної ініціативи.
9. Переведення депозиту в золото. Сьогодні "проблемні" банки часто пропонують своїм клієнтам переоформити звичайні депозити (гривневі, валютні) в депозити в золоті. При цьому "забувають" повідомити клієнтам, що даний вид вкладу не гарантується Фондом гарантування вкладів.
10. Покупки в групах. Людей приваблюють, на перший погляд, привабливі умови групового отримання позики на придбання квартири, автомобіля, земельної ділянки, будівництва будинку і т.д. Привабливість таких пропозицій полягає в неймовірно низьких відсотках за кредитний товар (4% у національній валюті), мінімальні щомісячні платежі в межах 250-1000 грн. протягом 15-25 років, непотрібність довідок про доходи та ін
Проте, для отримання позики, крім документів, потрібно ще оплачувати "вступні" внески. При цьому, обіцяють "кредит", хоча насправді мова йде не про кредитування, а про розподіл у порядку черги сумарних вкладів (внесків) учасників групи. У кращому випадку учасники "кредитують" один одного, і при цьому платять ще й за участь у цьому сумнівному підприємстві. Так звані "адміністратори" і керівники груп гарантують отримання товару через три місяці і не говорять, що за умовами покупок у групах деякі учасники схеми змушені чекати своєї черги роками.
У матеріалі використаний звіт ВГО "Захист прав споживачів фінансових послуг"
Ольга Дідух
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас