Cоцдослідження: Майже 40% українців одягається в "секонд хенді"
57% українців у віці понад 18 років купували коли-небудь товари "секонд хенду", з них 18% - це робили раніше, а 39% - купували і купують зараз. Разом з тим 43% українців ніколи не купували "секонд хенду". Такі дані соціологічного дослідження оприлюднила Соціологічна Група "Рейтинг".
Найбільше користувачів "секонд хенду" на Західній Україні (48% купує зараз), Східній (41%) і Донбасі (41%). При цьому останній регіон лише приходить до цього, оскільки лише 10% купували цю продукцію раніше. Жінки значно позитивніше ставляться до "секонд хенду", ніж чоловіки.
У містах "секонд хенд" більш популярний, ніж в селах. Користувачами його є переважно жінки, люди середнього віку (30-39 років), середньої спеціальної або вищої освіти. За сімейним положенням це розлучені та одружені. Варто звернути увагу на те, що якщо брати загалом одяг і взуття, то одружені більш активні в плані купівлі, ніж розлучені, а в питанні користування "секонд хендом" - навпаки.
Окрім цього, дві третини опитаних українців позитивно ставляться до того, в Україні є можливість придбати вживаний одяг чи взуття з Європи або так званий "секонд хенд" і лише 18% - негативно. Найбільш позитивно ставляться на заході (77%), півночі (72%) та центрі України (66%), менше позитивно, хоча і тут переважна більшість відповідала в "плюс", - на Півдні (56%) та Донбасі (53%).
Більше половини громадян, зайнятих домашнім господарством або тих, які перебувають у декретній відпустці, є користувачами товарів "секонд хенду", при чому активних – половина з них купує ці товари кілька разів на місяць.
Одним із найбільш вагомих критеріїв ідентифікації споживача вживаного одягу є рівень його доходів, коли з одного боку є потреба гарно одягатись при обмежених ресурсах, з іншого – одягатись хоч якось при мінімальних ресурсах. Найбільше користувачів "секонд хенду" серед респондентів з рівнем доходів менше 1000 гривень на місяць (45%), 39% - серед респондентів з рівнем доходів 1000-2000 гривень на місяць.
Рівень користування зазначеною категорією товарів прямо пропорційний рівню сукупних витрат сім’ї на одяг і взуття. Майже половина людей, які витрачають з сімейного бюджету на одяг і взуття менше 100 гривень або від 100 до 300 гривень на місяць є користувачами "секонд хенду". Серед людей з місячними витратами на рівні 300-500 гривень таких 38%.
З огляду на зазначені цифри цілком логічним виглядає той факт, що 85% опитаних вважають, що від заборони "секонд хенду" постраждають малозабезпечені громадяни України.
Дослідження проводилося 4-11 жовтня. Методом інтерв’ю було опитано 2000 респондентів віком від 18 років і старші. Помилка репрезентативності дослідження: для значень близьких до 50% похибка становить не більше 3%, для значень близьких до 30% - не більше 2,6%, для значень близьких до 10% - не більше 1,8%
Опитування проводилося на заході (Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська, Рівненська, Тернопільська, Чернівецька області), центрі (Вінницька, Кіровоградська, Полтавська, Хмельницька, Черкаська), півночі (м. Київ, Київська, Житомирська, Сумська, Чернігівська), півдні (АР Крим, Одеська, Херсонська, Миколаївська, м. Севастополь), Сході (Дніпропетровська, Запорізька, Харківська) та Донбасі (Донецька, Луганська).
За матеріалами: Zaxid.net
Поділитися новиною