"Ъ": Мінекономіки визначить максимальні надбавки на всі соціальні товари
Уряд шукає нові способи гальмування інфляції. Міністерство економіки оприлюднило проект постанови "Про деякі питання ціноутворення на окремі види товарів для основних соціальних і демографічних груп населення", що змінює механізм обмеження торговельних надбавок на широкий перелік споживчих товарів. Зараз місцева влада визначає граничну торговельну надбавку до оптової ціни соціально важливих товарів в розмірі не більше 15%.
Запропоновано ввести для продавців пшеничного та житнього борошна, хліба, макаронних виробів, цукру і соняшникової олії граничну поставно-збутову надбавку в розмірі до 5% від відпускної для опту ціни виробника або імпортера, для роздрібних продавців - до 10%. По 10% до ціни зможуть додавати оптові і роздрібні продавці при реалізації круп, яловичини, свинини, м'яса птиці, варених ковбас, сиру, молока, сиру, сметани, вершкового масла і курячих яєць. Вперше до цього списку включено сало, сосиски, сардельки, свіжу рибу, оселедця, спред, картоплю, капусту, моркву, буряк, цибулю, часник, дитяче харчування і товари для дітей.
Дитячими товарами в міністерстві вважають одяг до 46 розміру, а взуття - до 42, шкільне письмове приладдя (рюкзаки, зошити, ручки, олівці, щоденники, альбоми для малювання). Пропонується ввести 5-відсоткову рентабельність упаковки продуктів харчування і 10-відсоткову рентабельність виробництва дитячого харчування.
В записці пояснення наголошується, що такі заходи дозволять забезпечити населення соціально важливими товарами "за економічно обумовленими цінами". Нагадаємо, після оприлюднення Держкомстатом даних про різке прискорення інфляції у вересні (+2,9%) президент Віктор Янукович доручив уряду до 1 листопада вжити заходів "із гальмування темпів інфляції і недопущення погіршення життя громадян".
Експерти та учасники ринку сумніваються в ефективності запропонованих заходів. "Ми і так по дуже великій групі соціальних товарів - 1 тис. найменувань - встановили мінімальну націнку нижче 10%. Якщо уряд розширить список соціальних товарів, це зменшить нашу прибутковість, але ніяк не позначиться на інфляції, оскільки зростання цін формують постачальники", - вважає генеральний директор мережі 'Перекресток' в Україні Ігор Сотников.
"Подібні пропозиції виникали не раз, тому давно розроблена схема обходу таких обмежень шляхом збільшення кількості оптовиків в ланцюжку. Посилення надбавок не дасть ефекту", - зазначає директор консалтингової компанії AAA Сергій Наливка.
Обмеження рентабельності і граничних націнок на дитяче харчування може витіснити з ринку вітчизняних виробників. "Досі рентабельність дитячого харчування складала 25%. З 10-відсотковою рентабельністю ми збанкрутуємо за півроку", - заявив голова правління Хорольського молочно-консервного комбінату дитячих продуктів Микола Гавриленков. Аналогічні проблеми, за його словами, чекають українських виробників дитячих товарів.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною