2354
"Ъ": Авіапаливу підсипають отруту
— Енергетика
Вчора Міністерство економіки оприлюднило законопроект про внесення змін до законів "Про заборону ввезення і реалізації на території України етилованого бензину і свинцевих домішок до бензину" і "Про ставки акцизного збору і ввізного мита на деякі товари". У ньому пропонується дозволити ввезення в Україну і реалізацію етилованого авіаційного бензину, що містить отруйну металоорганічну сполуку - тетраетилсвинець (ТЕС).
Акцизний збір на етилований бензин пропонується встановити в півтора рази вищий, ніж на звичайний бензин.
Етилований бензин містить тетраетилсвинець - антидетонуючу присадку, що підвищує октанове число бензину. Тетраетилсвинець - сильна отрута, яка пригнічує нервову систему, викликаючи гострі і хронічні отруєння.
В пояснювальній записці до документа йдеться, що він розроблений з метою підвищення безпеки польотів і приймається внаслідок очікуваного зростання перевезень, пов'язаного зі вступом України до СОТ і проведенням чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Яким чином імпорт цього палива має підвищити безпеку польотів, в прес-службах Мінекономіки і Кабміну пояснити не змогли. Прес-секретар міністра економіки Олексій Бик лише підкреслив, що імпорт бензину з ТЕС пропонується дозволити напередодні проведення Євро-2012 для розвитку малої авіації.
Джерело в уряді пояснює, що бензин з вмістом ТЕС дешевший, ніж вироблений без його додавання. "Він може використовуватися на внутрішніх авіарейсах, що дозволить понизити вартість авіаперевезень", - пояснив співрозмовник. Вартість етилованого бензину на 15-20% нижча, ніж неетилованого. Ввезення і продаж етилованого бензину в Україні були заборонені в січні 2003 року. У Євросоюзі він заборонений з січня 2000 року. Цей вид палива все ще використовується в Ємені, Палестині, Афганістані і Північній Кореї через відносну дешевизну і простоту у виробництві.
В авіакомпаніях упевнені, що широкого застосування авіабензин з ТЕС серед наших компаній мати не буде через заборону його використання в країнах ЄС і багатьох інших державах. "Зараз існує лише один вид палива, яким ми користуємося, оскільки він сертифікований для двигунів CFMA наших літаків Boeing. Його нам поставляє 'УкрАвіаОйл'. В цілому всі ті постачальники, які зараз продають в Україні авіагас, використовують лише це сертифіковане паливо", - говорить прес-секретар "Міжнародних авіаліній України" Євгенія Сацька.
В прес-службі Лукойлу відзначають, що дозвіл на використання палива з ТЕС може створити механізм для зловживань. "Під виглядом авіаційного бензину може імпортуватися або продаватися звичайний автомобільний бензин з вмістом тетраетилсвинцю. Виготовити його нескладно і не в промислових умовах. Таке паливо буде дешевим, але дуже шкідливим для екології", - констатує гендиректор мережі "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян.
Член комітету Верховної ради з ПЕК Олександр Гудима вважає, що таке нововведення може повернути ринок до моделі роботи кінця 1990-х. "Тоді процвітали 'сірі' схеми, що дозволяють знизити вартість пального і отримати більше прибутку. Продавалося багато неякісного, але дешевого палива, активно використовувалися схеми ухиляння від податків", - говорить Гудима. Він нагадує, що в серпні в Україні знов почали застосовуватися схеми з ввезення нафтопродуктів без сплати акцизу і мита. Кременчуцька компанія "Лівела" добилася такого права через суд, пославшись на закон, що діяв у країні ще в 1990-х. Компанія ввезла в серпні 18,3 тис. т продукції.
Вчора в Держмитслужбі заявили, що у вересні "Лівела" імпортувала до України вже 170 тис. т світлих нафтопродуктів без сплати акцизного збору і ПДВ. Тобто частка безподаткового імпорту склала понад 30% від загального об'єму постачань світлих нафтопродуктів. Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн, а також учасники ринку стверджують, що фактичним власником "Лівели" є народний депутат Партії регіонів Володимир Зубик. Сам Зубик цю інформацію спростовує.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
До 2028 року ШІ та дата-центри спричинять дефіцит 44 ГВт електроенергії у США
Коли відключень світла стане менше — в Укренерго відповіли
На танкерах у світовому океані накопичився мільярд барелів нафти
ICC Ukraine закликало НКРЕКП знизити тариф на передачу електроенергії
Чи може імпорт електроенергії скасувати графіки відключення світла
Британія надасть понад 17 млн доларів на відновлення енергетичного сектору України
