Чайні війни — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чайні війни

Аграрний ринок
2113
Виробники чаю серйозно зацікавилися українським споживачем. Зростання попиту і вартості продукту не дають спати світовим гігантам галузі. Тим більше що дрібні виробники не витримавши курсових коливань, пішли в небуття, звільнивши полиці. Компанія Dilmah, один з найбільших чайних виробників в світі, зареєструвала в Україні ТОВ "Dilmah Україна".
Підрозділ самостійно займатиметься продажами і маркетинговим просуванням чаю на українському ринку, без посередництва інших дистрибуційних компаній. Як відзначив керівник представництва компанії в Україні Іван Бартян, Dilmah не відмовлялася повністю від співпраці з іншими дистриб'юторами, проте скоротила кількість компаній, з якими були продовжені контракти, з 52 до 21.
Згідно з дистрибуційними планами Dilmah на українському ринку, протягом двох років передбачається розширити нумерологічну дистрибуцію по всій Україні. Тобто розширити присутність товару в торгівельних точках в регіоні з 60% до 85%.
Таким чином, компанія планує збільшити свою частку на українському ринку чаю більш ніж в два рази, або на 3,1 процентного пункту, до 6% до 2013 р. "За два роки плануємо подвоїтися до 6%", - сказав Іван Бартян.
За його словами, за підсумками 2009 р. продукція Dilmah займала 2,9% українського ринку листового і пакетованого чаю. На 2010 р. компанія не ставила перед собою комерційних завдань щодо збільшення частки, а планувала забезпечити максимальну присутність своєї продукції у всіх торгівельних точках.
Крім того, Dilmah цікавиться і виробництвом холодного чаю в Україні. За інформацією учасників ринку, Dilmah вела переговори з вітчизняними виробниками "Ерлана" (ТМ "Біола").
Зацікавлена в чайному ринку України і Unilever. Компанія розглядає можливість початку виробництва чаю в Україні. "Як пріоритет на найближчі декілька років ми бачимо розвиток виробничих майданчиків в Україні", - сказав віце-президент з фінансів компанії Unilever в регіоні Росія - Україна - Білорусь (RUB) Ремко Весселз.
За його словами, компанія розглядає як будівництво власного виробництва з нуля, так і придбання існуючого майданчика.
За обсягами продажів в Україні компанія зараз беззастережний лідер. За даними аудиту роздрібної торгівлі ACNielsen за 2009 р., 48,9% в обсягах продажів у натуральному вираженні займають Lipton, "Бесіда" (ТОВ "Юнілівер Україна"), Ahmad (ТОВ "Ахмад Україна" і компанія "Піраміда"), "Травневий чай" (ТОВ "Компанія "Травень"), Batik (СП "СолоМія" концерну "Стоїк") і Greenfield (ТОВ "Орімі-Трейд"). З них 19,5% в натуральному вираженні і 24,2% у вартісному - доля Unilever. А що стосується Dilmah, то його вже навіть перестали вважати конкурентом на ринку. "Бренду Dilmah вже практично немає в Україні, ми його не вважаємо конкурентом і не моніторимо їхню роботу", - відзначає представник однієї з компаній, лідера чайного ринку в Україні. Як заявляв раніше менеджер зі зв'язків з громадськістю і пресою СКУ ТОВ "Піраміда" Олександр Аліскеров, якщо позиції Dilmah були лідерськими на початку 90-х рр., а в 2003-2004 рр. бренд був у першій п'ятірці, то зараз його частка вже менше 3%.
Зараз же український ринок чаю не дає спокою світовим виробникам своїми багатообіцяючими показниками. За даними Dilmah, його ємкість за підсумками 2009 р. становить близько $0,8-1 млрд. А як відзначають фахівці інформаційно-аналітичного агентства "Союз-Інформ", споживання чаю в Україні в 2009 р. в порівнянні з 2008-м збільшилося на 4%.
За словами керівника відділу корпоративних відносин Unilever в Україні Інни Деркач, ринок чаю в Україні продовжує поступово розвиватися і зростати. Так, в червні-липні 2010 р. його обсяг зріс майже на 5% в натуральному вираженні в порівнянні з аналогічним періодом 2009 р.
Як відзначають гравці, в Україні склалася норма споживання приблизно 400-450 г на рік на людину. А ось ціна на чай за минулий рік помітно зросла - на 50-60%. Фахівці пов'язують зростання цін з дефіцитом сировини на світовому ринку.
За твердженням експерта Чайної Ради Великобританії Вільяма Меннінга, частка високоякісного продукту на світовому ринку не перевищує 20%. Дефіцит пов'язаний зі скороченням площ плантацій. "В Індії - через брак коштів для своєчасного перезакладання плантацій, в Шрі-Ланці - внаслідок політичної нестабільності і природних катаклізмів, в Кенії на місці чайних закладаються плантації троянд, розведення яких рентабельніше, ніж вирощування чаю", - відзначає він.
Зараз же, як відзначають лідери ринку, частина дрібних компаній припинила діяльність, і тепер лідери розраховують наростити свою ринкову частку і зміцнитися на українському ринку.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас