Дослідження: У банках стає більше вкладників, менше позичальників


Дослідження: У банках стає більше вкладників, менше позичальників

Висока рекламна активність банків у другому кварталі 2010 дозволила поліпшити показники впізнаваності банків, проте ще не призвела до помітного зростання кількості клієнтів, свідчать результати регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, яке провела GFK Ukraine.

Як повідомили Кореспондент.net у компанії, на ринку просліджується тенденція до зменшення кількості банків, з якими співробітничають клієнти.

"Що стосується продуктів, які матимуть попит найближчим часом, то це більше заощадження, ніж кредити", - констатують експерти.

В той же час, свідчать результати дослідження, активні рекламні кампанії покращують показники впізнаваності, проте ще не додають клієнтів.

"Більше інших змогли підвищити свій рівень впізнаваності ВТБ банк і Ерсте банк", - підрахували в GFK Ukraine, відзначивши, що такий рівень для банків-лідерів практично не змінився, тому що ці банки не проводили активних рекламних кампаній в другому кварталі цього року.

Як пояснюють експерти, на першому місці за рівнем впізнаваності залишається Приватбанк (без підказки його згадали 79% респондентів), за яким ідуть Ощадбанк (64%) і Райффайзен Банк Аваль (59%).

Згідно з дослідженням, активні рекламні кампанії не призвели до помітного зростання кількості клієнтів якогось з банків, - навпроти, на ринку простежується протилежна тенденція до зменшення кількості банків, з якими співробітничають клієнти.

"Ми пов'язуємо це з двома тенденціями. З одного боку, зменшується частка користувачів кредитів, тобто частина клієнтів припиняють співпрацю з банком, тому що кредит виплачений. З іншого боку, це може бути наслідком стабілізації банківського сектора в цілому. Внаслідок чого клієнти вже не прагнуть диверсифікувати ризики, працюючи з декількома банками одночасно, а швидше намагаються вибрати один банк, якому максимально комфортно працювати", - вважає старший дослідник GFK Ukraine Ірина Іпполітова.

Тому, говорить вона, основним напрямом роботи банків мають стати поліпшення якості обслуговування клієнтів і розробка нових продуктів і інші заходи, спрямовані на підвищення лояльності клієнтів.

В той же час, як відзначають експерти, незважаючи на відновлення деякими банками споживчого кредитування, в другому кварталі 2010 року доля користувачів кредитів продовжувала знижуватися (10% в порівнянні з 12% в попередньому кварталі).

"Споживачі при здійсненні крупних покупок стали більше орієнтуватися на власні кошти і накопичення (60% проти 56% в першому кварталі), що дає підстави стверджувати, що відновлення споживчого кредитування буде повільним", - вважають в GFK Ukraine.

Одночасно, говорять експерти, в другому кварталі 2010 року спостерігалося зростання зацікавленості в заощадженнях серед населення - так, частка користувачів депозитних і ощадних рахунків зросла з 5,9% до 7,1%, а частка тих, хто не планує економити, зменшилася з 54% до 48%.

Згідно з результатами дослідження, іншою тенденцією другого кварталу стало зроз частка тих, хто зберігає заощадження в готівці (з 33% до 43%). У GFK Ukraine відзначили також, що накопичення готівки також є найпривабливішим методом збереження і примноження коштів для тих, хто планує економити (42% респондентів в другому кварталі проти 34%).

"Ми спостерігаємо зростання частки тих, хто зберігає і хто планує це робити; також власні накопичення стають дедалі популярнішим джерелом фінансування крупних покупок ", - відзначає Іпполітова.

В той же час, констатує вона, велика частка споживачів зберігають готівку, переважно в національній валюті, що створює потенціал для подальшого зростання числа вкладників банків.

Як раніше повідомлялося, частка простроченої заборгованості в Україні в липні 2010 року зросла на 0,7 процентних пункту і до 1 серпня склала 11,5% загальної суми виданих кредитів

Нагадаємо, що в січні-липні цього року сумарний збиток комерційних банків склав 8,623536 млрд грн.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Дослідження: У банках стає більше вкладників, менше позичальників» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua