"Ъ": У "Борисполі" закінчився час знижок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": У "Борисполі" закінчився час знижок

Казна та Політика
1617
Міністерство транспорту і зв'язку відмінило знижки на пасажирський збір в аеропорту "Бориспіль", що діяли для великих авіаперевізників. Тепер аеропорт не враховуватиме обсяги перевезень компаній, що дозволить йому отримати цього року додатково близько 50 млн грн. В результаті МАУ і "Аеросвіт" будуть змушені підвищити ціни на авіаквитки або збільшити операційні витрати.
В п'ятницю на сайті Верховної Ради був розміщений наказ Мінтрансзв'язку №504 від 21 липня, що відміняє чинні з березня 2006 року диференційовані ставки збору за обслуговування повітряних суден в міжнародному аеропорту "Бориспіль". Зараз для авіакомпаній, що перевозять більше 1 млн осіб на рік, вартість транспортування одного пасажира на міжнародних рейсах становить $12 (базова вартість - $17), більше 2 млн - $11, більше 3 млн - $10. За даними "Комерсант-Україна", на поверненні старих тарифів наполягли представники аеропорту "Бориспіль".
Знижками за обсяг перевезень користуються лише дві авіакомпанії - "Аеросвіт" і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), питома вага яких в загальному обсязі пасажирів складає 22% і 21% відповідно, зазначають в Мінтрансзв'язку. В результаті дії знижок "Бориспіль" лише торік недоотримав 47 млн грн. доходів (розмір знижки "Аеросвіту" склав 24,7 млн грн., МАУ - 22,3 млн грн.).
"Цей збір належить аеропорту. Держпідприємство не повинне субсидувати 'Аеросвіт' і МАУ", - заявляв раніше гендиректор "Борисполя" Борис Шахсуваров. Повернення до старого принципу тарифікації дозволить аеропорту отримати в цьому році додаткові 50 млн грн. доходів, які будуть направлені на будівництво пасажирського терміналу D, - з 1,66 млрд грн., необхідних на ці цілі, 458,34 млн грн. "Бориспіль" повинен залучити самостійно.
Відміна знижок не повинна позначитись на пасажирах, вважають в Міністерстві. "Збір включається у вартість квитка окремою позицією і стягується з пасажира в повному обсязі незалежно від знижок. Диференціація не впливала на ціну квитка, а її відміна не стане фінансовим навантаженням для пасажирів", - стверджується в прес-релізі.
Але перевізники дотримуються іншої думки. "Знижки за обсяг дозволяли нам зменшити вартість кожного квитка в середньому на 50 грн. Тепер, ймовірно, нам доведеться підвищити тариф на цю ж суму", - говорить помічник гендиректора "Аеросвіту" зі зв'язків із громадськістю Сергій Куций. У МАУ отримати коментар не удалося, але раніше прес-секретар компанії Євгенія Сацька говорила, що можливості підвищити ціни в авіакомпаній зараз немає: "Як би дорого не коштували паливо і аеронавігаційні послуги (з жовтня послуги 'Украероруху' підвищаться на 28-39%), підвищити вартість авіаквитків ми не можемо. Це негативно позначиться на продажах. Швидше за все, підвищення ляже на операційні витрати перевізників".
Однак і можливостей для збільшення витрат у перевізників небагато. "Компанії працюють на граничній рентабельності. У кризу і посткризу 0,5-1% рентабельності - великий успіх для авіакомпанії, - зазначає Сергій Куций.- 'Бориспіль' і 'Украерорух' мають в десятки разів більшу рентабельність. Проте якимсь чином їм удалося переконати міністерство підвищити тарифи і відмінити знижки". Нагадаємо, чистий збиток "Аеросвіту" в 2009 році склав 465,89 млн грн., чистий прибуток МАУ - лише 7,9 млн грн. Для порівняння: чистий прибуток "Борисполя" склав 337,53 млн грн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас