Названо імена боржників, які не платять по лізингових договорах


Названо імена боржників, які не платять по лізингових договорах

Три компанії, що входять до Українського об'єднання лізингодавців, оприлюднили імена злісних боржників. Ці клієнти не платять по договорах лізингу, проте при цьому не поспішають повертати майно. А сумлінні платники починають брати приклад з тих, хто ухиляється від виконання своїх зобов'язань.

Історії про примітивність схем ухиляння від зобов'язань по лізингових договорах справді здатні підірвати залишки віри в роботу правових механізмів у країні. "ТОВ "АВВА" (м. Харків) - півроку триває виконавче провадженні щодо забраної техніки, і немає ніякого результату. Техніку переховують. ТОВ "Авант-А" - компанія була продана, змінено адресу і директора. Пошук майна триває шість місяців, результату жодного. ТОВ "ІТК-Альянс" - компанія пропала, неможливо знайти ні директора, ні засновника. Пошук майна триває шість місяців, результату жодного. ТОВ "Квант груп 7", БУ "МЖК" - шахрайські дії. Одна і та ж техніка була профінансована декількома лізинговими компаніями. На сьогоднішній день техніки немає, ініціюємо кримінальну справу, - повідомили "i" в "Кредит Європа Лізинг".

ТОВ "Райффайзен Лізинг Аваль" (РЛА) назвав порушником ПКП ТОВ "Торгсервіс". "Даний позичальник постійно вимагав від РЛА нереальні умови щодо реструктуризації його заборгованості, фактично шантажуючи компанію можливими неплатежами. Не отримавши бажаних умов, він зовсім перестав платити. РЛА, у свою чергу, постійно пропонувало різні варіанти проведення реструктуризації, але жоден із запропонованих варіантів не знайшов підтримку клієнта", - уточнили в компанії.

На сьогоднішній день, за словами джерела, договори лізингу, підписані з даним позичальником, розірвані. Проте клієнт не повертає предмети лізингу, ховає їх і фактично користується ними незаконно.

Раніше компанія "Євро Лізинг" публічно називала боржниками компанію з оренди автомобілів "МД Рітейл" і виробника безалкогольних напоїв Групу компаній "Рiдна Марка". Перший отримав у лізинг 23 автомобілі, другий - 29. У обох випадках справи потрапили до суду, бо клієнти і не платять по договорах лізингу, і не віддають техніку. При цьому вони подають зустрічні позови до судів, умисне затягуючи термін повернення техніки.

За словами директора асоціації Українське об'єднання лізингодавців Марини Мурги, подібні випадки трапляються дуже часто. "З добросовісними лізингоотримувачами ми завжди домовимося. Але найчастіше буває злісне ухилення від обов'язкових платежів, приховування майна і фінансових ресурсів, інколи знищення або псування предметів лізингу", - розповіла вона.

Марина Мурга навела приклад того, як клієнти не віддають майно, за яке перестали платити. "Будучи власником майна, лізингодавець змушений йти і вилучати предмет на території клієнта, але дуже часто той чинить всілякі перешкоди. Він не допускає до об'єкту або ховає його, часом наймає напівлегальні формування, які влаштовують бійки і фізично витісняють власника", - сказала вона.

Експерт відзначила, що були навіть випадки обливання лізингодавців кислотою і нападу на них з вилами. За словами Марини Мурги, безкарність призводить до того, що починають уникати платежів навіть ті позичальники, які здатні розраховуватися.

"Дивлячись на це, вже і ті, хто насправді може платити, перестають це робити - а навіщо, якщо можна користуватися лізинговим майном безкоштовно? Ситуація наростає за принципом снігової кулі. Судові процедури - довгі і тягнуться роками. А якщо навіть удалося отримати, нарешті, судове рішення або напис нотаріуса, то виконавчі служби фактично бойкотують виконання і без спеціального стимулювання не виконують дії зі стягнення", - сказала вона.

Марина Мурга додала, що в разі пропажі лізингового майна, органи внутрішніх справ відмовляються порушувати кримінальні справи, посилаючись на те, що це цивільно-правові відносини. І лізингодавець залишається сам на сам зі своєю проблемою, несучи при цьому і фінансові, і майнові ризики.

В той же час, за словами виконавчого директора асоціації, зараз лізингодавці активізують роботу з державою. Зокрема, спільно з ДАІ готується інструкція, за якою прискориться вилучення незаконно утримуваних транспортних засобів. Також асоціація звернулася в Мін'юст з проханням створити зрозумілу і прозору процедуру стягнення заборгованості і повернення майна.

Свій внесок в повернення боргів зробить і регулятор. "Це не компетенція Держфінпослуг. Тут ми діятимемо інакше. Ми підписали меморандум з асоціацією Українське об'єднання лізингодавців. В рамках документа ми створюємо міжвідомчі групи з вирішення питань, у тому числі з силовими органами. На засідання в обов'язковому порядку запрошуватимемо лізингові компанії і намагатимемося допомогти якимсь чином", - розповів глава Держфінпослуг Василь Волга.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Названо імена боржників, які не платять по лізингових договорах» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua