Податок на нерухомість поховали — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Податок на нерухомість поховали

Казна та Політика
4540
Вже з наступного року місцеві бюджети можуть отримати додатковий фінансовий ресурс. Урядовий проект Податкового кодексу передбачає скасування десяти застарілих обов'язкових платежів і введення нових місцевих податків. Втім, документ, зареєстрований у Верховній Раді, не обумовлює появи найбільш розрекламованого владою - податку на нерухомість. Ймовірно, в уряду просто не знайшлося політичної волі, щоб продавити податок проти багатих.
Найбільш вагомою підмогою для місцевої влади стане податок на прибуток, частина якого, відповідно до проекту Податкового кодексу, буде залишатися в регіонах. За підрахунками Мінфіну, від нього збори дозволять місцевим бюджетам щорічно залучати сукупно близько 9 млрд. грн. Граничний розмір додаткової ставки (крім 20%, що перераховуються до держбюджету) будуть встановлювати місцеві ради: до 2% дозволено вводити раді АР Криму, Києва і Севастополя, до 3% - владі міст обласного значення (більш докладно чит. на стор.12). Безумовно, у виграші від цієї новації будуть перш за все великі міста та регіони, в яких зосереджені великі підприємства. Зараз близько третини загального обсягу податку на прибуток і ПДВ збирається в Києві, за місцем реєстрації центральних офісів компаній, трохи менше - в Донецьку, Запоріжжі і Харкові. Однак при правильному підході до справи залучити додаткові надходження до бюджету здатні й інші. Адже місцева влада також отримають можливість встановлювати пільги щодо тієї частини податку на прибуток, яка буде осідати в регіональній скарбниці. Тому бізнес буде обирати місцем реєстрації своїх центральних офісів ті регіони, які запропонують більш вигідні умови сплати цього податку. Правда, в першу чергу преференції з податку на прибуток одержать наближені до влади компанії.
Ще одним повноводним джерелом наповнення місцевих бюджетів стане туристичний збір, який замінить існуючий зараз курортний. Причому на відміну від нині діючого платежу, право стягувати його отримають всі без винятку регіони. Кожен турист, який зупинився в готелі, кемпінгу або санаторії, зобов'язаний буде додатково заплатити від 0,5 до 1% від вартості проживання.
Проте новий податок на відпочинок повинні платити і ті, хто зупиняється в приватному секторі. У ролі податкових агентів, за задумом авторів Податкового кодексу, в цьому випадку виступлять самі орендодавці. Зрозуміло, що, виконуючи покладені на них нові обов'язки, вони засвітять перед податковою і свої додаткові доходи від здачі житла і, відповідно, змушені будуть сплатити податок з них. А це означає, що приватники навряд чи стануть допомагати місцевому бюджету заробляти. Але зате, якщо фіскали виявлять таких орендарів (а відповідні рейди проводять податківці частенько в сезон відпусток), заплатити доведеться не лише прибутковий податок, а й штрафи за ненарахування туристичного збору.
Неприємні нововведення чекають платників податку на рекламу. "Відповідно до проекту Податкового кодексу, в ролі податкових агентів виступлять виробники та / або розповсюджувачі реклами. Причому вони зобов'язані будуть реєструватися в органах податкової служби за місцем розміщення такої реклами. Таким чином, при розміщенні реклами в декількох районах або містах податковий агент повинен буде зареєструватися в податкових інспекціях у всіх місцях, де він виробляє чи розповсюджує рекламу ", - пояснює президент адвокатської фірми "Грамацький і партнери" Ернест Грамацький.
Зазнають змін й інші місцеві податки і збори. Плата за торговий патент, яка зараз є фіксованою, після затвердження Податкового кодексу буде прив'язана до розміру мінімальної зарплати. І цей платіж буде збільшуватися по кілька разів на рік. Натомість з 2014 року перестане існувати ринковий збір, його безуспішно намагався скасувати ще уряд Юлії Тимошенко. "Сукупно місцеві бюджети отримують від ринкового збору трохи більше 400 млн. грн., У той час як за нашими підрахунками підприємці платять близько 2 млрд. грн. Різниця в 1,5 млрд. осідає в кишенях чиновників і власників ринків, які не надають достовірної інформації про реальну кількість торгуючих.
За великим рахунком можна говорити, що ці гроші йдуть в тіньовий обіг ", - вважає глава комітету ВР з питань промислової, регуляторної політики і підприємництва Наталя Королевська. Щоб компенсувати місцевим бюджетам недонадходження від цього податку, починаючи з 2014 року місцевій владі дозволять застосовувати підвищувальні коефіцієнти для земельних ділянок, на яких розташовані ринки. Аналогічне право з 2014 року місцеві ради отримають і відносно наділів під парковками. До цього часу, щоб детінізувати плату за паркування, її будуть стягуватися не погодинно, а виходячи із займаного парко-місця .
Втім, найбільш дивні трансформації під час підготовки проекту Податкового кодексу сталися з анонсованим владою податком на нерухомість. Спочатку передбачалося оподатковувати ним житло, площа якого перевищує 300 квадратних метрів, і об'єкти, що використовуються для підприємницької діяльності незалежно від площі. Однак версія законопроекту, зареєстрована в парламенті, взагалі не містить згадок про податок на нерухомість: він не присутній ні в переліку загальнодержавних обов'язкових платежів, ні серед місцевих податків і зборів. Можливо, уряд задля швидкого проходження документа через сесійну залу навмисно "загубив" цей податок, щоб зайвий раз не дратувати народних обранців, більшості з яких довелося б розщедритися.
Тетяна Сметаніна
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас