Спрощенців витиснуть із транспорту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Спрощенців витиснуть із транспорту

Казна та Політика
5810
Якщо ВР прийме Податковий кодекс в запропонованому вигляді, ринок автоперевезень чекають епохальні зміни: обмеження на право "упрощенки" змусять транспортників або активно консолідуватися, або йти з ринку.
Одним з найбільш знакових нововведень в проекті Податкового кодексу для учасників ринку міжнародних автоперевезень стала норма про нерозповсюдження права на спрощену систему оподаткування на суб'єктів ЗЕД. Про це говориться в статті 2 розділу 14 проекту закону. Під цю статтю підпадають фізичні і юридичні особи, які здійснюють діяльність у галузі міжнародних перевезень автотранспортом. Тим часом, за даними Асоціації міжнародних автоперевізників України (АСМАП), спрощеною системою оподаткування зараз користується 70% учасників даного ринку. "В принципі, необхідність в тому, аби перевести всіх автоперевізників в єдину систему оподаткування, назріла давно", - говорить глава київської філії АСМАП Валерій Черненко. Це обумовлено, пояснює представник асоціації, диспропорцією в умовах для конкуренції між тими, хто платить єдиний податок, і тими, на кого ця система не поширюється.
Іншими словами, законним платникам податку на прибуток істотно докучають "ЧП-шники", які, користуючись податковими пільгами, дозволяють собі активний демпінг. "Сьогодні не вирішено питання формування єдиної цінової політики в галузі. Багато компаній працюють за копійки аж до зношення транспортного засобу, оскільки іншим невідомі такі поняття, як амортизація, планові заощадження, рентабельність, страхування і так далі. Тобто існують проблеми з інтелектуальним наповненням бізнесу", - говорить Черненко.
З іншого боку - зміна умов роботи помітно переформатує ринок автоперевезень. Для того, щоб перейти на нову форму оподаткування, компанії змушені будуть капіталізуватися, вводити в структуру підприємств бухгалтерські відділи і створювати відповідне кадрове наповнення. Аби дозволити собі це, перевізники, прогнозують експерти, почнуть об'єднуватися і консолідуватися. "Це відповідає загальнодержавному курсу на укрупнення даного бізнесу, узятого зараз урядом. Проте, за нашими прогнозами, близько половини всіх "спрощенців" не зможуть пристосуватися до нових умов і підуть з ринку", - говорять у АСМАП.
Втім, виходити з ринку транспортників змусять не стільки витратність і складність вирішення організаційних питань, скільки, власне, податкове навантаження, що вводиться кодексом, яке порівняно з системою, що діє, зросте в кілька разів. Наприклад, замість збору за забруднення довкілля (зараз обходиться одному перевізникові приблизно в 7 тис. грн. за квартал) вводиться екологічний податок, який перевищує збір в 9 разів. Транспортний збір обходиться нашому підприємству зараз в 150 тис. грн. на рік, а після введення нового закону зросте в два рази", - говорить Валерій Черненко, який окрім своєї діяльності в АСМАП керує також транспортною компанією "Vast-Trans". Понад все, повідомляють учасники ринку, новий податковий кодекс передбачає вживання непрямих методів оподаткування у тому числі до учасників ЗЕД. "А це означає, що у будь-який момент до нас може прийти податковий інспектор і заявити, що у нас річний дохід не 100 тис., а мільйон. І доведеться заплатити податок з мільйона та плюс штраф. Ми можемо оскаржити вимогу в суді, проте спочатку потрібно заплатити - це ще одне нововведення", - обурюється один із транспортників.
Зазначимо, курс на укрупнення торкнеться також ринку внутрішніх автоперевезень. "Ми зробимо конкретні кроки, аби всі перевізники, які займаються перевезеннями пасажирів, працювали в рівних конкурентних умовах", - заявив під час колегії Мінтрансу, присвяченої проблемам галузі, голова Держадміністрації автомобільного транспорту Сергій Доброхід, додавши, що право на "спрощенку" обмежать також і відносно перевізників зі сфери громадських перевезень. Як пояснив глава комітету ВР із податкової та митної політики Сергій Терьохін, цей захід реалізований в проекті закону шляхом зниження кордону максимального річного обігу для "спрощенців". "Якщо раніше для фізосіб цей кордон складав 1 млн. грн., а для юросіб - 5 млн., то зараз планка опустилася до 300 тис. для фізосіб і 100 тис. для юросіб", - говорить Терьохін. При цьому він підкреслив, що фракція БЮТ не має наміру підтримати сьогодні законопроект під час голосування в Раді.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас