Податкове роз'яснення гарантує відсутність претензій до платника податків


Податкове роз'яснення гарантує відсутність претензій до платника податків

Дії платника податків згідно з отриманим ним адресним роз'ясненням Державної податкової адміністрації України (ДПАУ) в разі постійної зміни точки зору податкового органу на процес оподаткування конкретної операції гарантує відсутність претензій до нього, вважає партнер аудиторської компанії "П.С.П.Аудит", сертифікований аудитор Дмитро Сушко.

Так він прокоментував агентству "Інтерфакс-Україна" лист Міністерства юстиції до ДПАУ від 5 березня 2010 року стосовно податкових роз'яснень. Текст листа розміщений днями на сайті Верховної Ради.

"Для більшої впевненості в тому, що претензій до платника податків не буде, краще звернутися за роз'ясненням до контролюючого органу. Тим паче, що таке право закріплене за платником податків на законодавчому рівні, що підтвердило Міністерство юстиції", - сказав Сушко.

В той же час аудитор відзначає, в більшій частині лист Мін'юсту повторює положення закону "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" і "Порядку надання роз'яснень окремих положень податкового законодавства". У зв'язку з цим звертають на себе увагу лише деякі його формулювання, які можуть призвести до неправильного їх розуміння співробітниками податкової.

Так, під приводом щось роз'яснити представник контролюючого органу може наносити несподівані візити до платників податків, що в останніх може викликати "легкий подив, якщо не відвертий протест".

Як пояснив аудитор, не виключено, що в разі виявлення якихось інших невідповідностей на підприємстві, що не стосуються питання, яке роз'яснюється, представник контролюючого органу захоче їх зафіксувати зі всіма з цього наслідками для платника податків.

В той же час, на його думку, непрозорим і незрозумілим є формулювання "використовуючи інші доступні для таких платників способи доступу до вказаної інформації" стосовно зобов'язання контролюючого органу доносити роз'яснення до платника податків.

Окрім того, Сушко відзначає, що часто платнику податків дають формальну відповідь, висновок в якій не конкретний. Він зводиться до банального "відображайте операцію згідно з чинним законодавством", або ДПАУ, чиє роз'яснення за своїм статусом має найвищий пріоритет, формально відмовляє в наданні роз'яснення, або просто переадресовує його, якщо платник податків зі своїм запитом не пройшов нижчі податкові інстанції.

Як повідомлялося, згідно з листом Міністерства юстиції України до ДПАУ контролюючий орган, окрім проведення податкових перевірок, зобов'язаний роз'яснювати платникам зміни в порядку оподаткування і може наносити з цією метою візити до суб'єктів господарювання.

Мін'юст роз'яснює, що податкове роз'яснення - оприлюднення офіційного розуміння окремих положень податкового законодавства контролюючими органами в межах їх компетенції, яке використовується при обґрунтуванні їх рішень під час апеляційних процедур. В той же час воно не має сили нормативно-правового акту, як і листа міністерств і інших центральних органів виконавчої влади, які несуть лише роз'яснювальний, інформаційний характер і не встановлюють правові норми.

Податковими роз'ясненнями вважаються будь-які відповіді контролюючого органу на запити зацікавлених осіб у питаннях оподаткування. Надане контролюючим органом вищого рівня, воно має пріоритет над податковими роз'ясненнями підлеглих йому контролюючих органів і над податковими роз'ясненнями, виданими іншими контролюючими органами.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:ДПС України
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua