Програємо Європі 24 л молока — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Програємо Європі 24 л молока

Аграрний ринок
996
Майже на 60% скоротилося споживання молочних продуктів в Україні за роки незалежності. Але, як стверджують експерти, обсяги споживання молокопродуктів в Україні не можна назвати низькими на фоні загальносвітових.
"Якщо в 1990 році середньостатистичний українець споживав молочних продуктів 373 л/рік (у перерахунку на молоко), в 1995-му - 244 л/рік, то вже в 2009 році цей показник (за оцінками Держкомстату) знизився до 213 л на людину", - відзначає Василь Вінтоняк, директор компанії "Інфагро", що спеціалізується на наданні інформаційних послуг по молочній галузі. Великі обсяги споживання молочних продуктів за часів СРСР компенсувалися незначністю асортименту - рідко в якому магазині можна було побачити більше п'яти-шести видів цієї продукції. Сьогодні ситуація повністю змінилася - молокопродуктів споживати стали менше, зате в будь-якому супермаркеті можна налічити сотню видів і найменувань різної молочної продукції.
Як відзначають аналітики "Інфагро", найвищі показники щодо споживання товарного молока характерні для країн ЄС (89,3 кг на людину) і США (82,6 кг на людину). Річ у тім, що в багатьох розвинених країнах молочне тваринництво активно підтримує державу за допомогою дотацій сільгоспвиробникам. У свою чергу, наявність на ринку недорогої сировини дозволяє переробним підприємствам розширювати асортимент молочних продуктів. У більшості країн світу "молочкою" споживачів забезпечують промислові підприємства.
"А в Україні більшість селян (що становлять близько третини всього населення країни) споживають продукцію власного виробництва, а надлишки продають на регіональних ринках. І ці обсяги в статистиці не враховуються", - пояснює Василь Вінтоняк. Реальне споживання молока в Україні з врахуванням споживання власних молокопродуктів індивідуальними селянськими господарствами складає близько 65 л на людину, а сиру - приблизно 7 кг на кожного жителя країни на рік.
За оцінками директора з маркетингу компанії Danone Ukraine Олени Ковальової, безумовними лідерами споживання, наприклад, кисломолочної продукції на душу населення на рік є країни Західної Європи - Нідерланди (37,6 кг), Франція (35,4 кг), Німеччина (32,6 кг), Іспанія (27,5 кг). Україна з її 9,3 кг на людину упевнено займає середні позиції. Наприклад, в Казахстані щорічне споживання кисломолочних продуктів складає всього лише 2,7 кг на людину. Як додає Василь Вінтоняк, в світі досить багато народностей, в раціоні яких молоко практично відсутнє. Так, найменше молочних продуктів споживають в країнах Південно-Східної Азії (Китай, Індонезія, Японія, Філіппіни) і Африки через специфіку культури харчування і низький рівень доходів населення.
За підрахунками аналітиків "Інфагро", в 2009 році промислові молокопереробні підприємства реалізували на внутрішньому ринку товарного молока (пастеризованого або стерилізованого) приблизно 514 тис. т - 10,8 л в перерахунку на одного жителя. Кисломолочних продуктів - 493 тис. т, або 8,9 л на душу населення, сиру - 88 тис. т (1,9 кг на людину), сичужного сиру - 125 тис. т (2,7 кг), вершкового масла - 86 тис. т, спредів - 85 тис. т, молочних консервів - 195 млн. умовних банок.
"Український споживач сприймає традиційні молокопродукти (молоко, сметану, кефір) як базову їжу, тоді як сучасну кисломолочну категорію (йогурти, сирки з наповнювачами) досі розглядає деякою мірою як балощі", - пояснює Олена Ковальова. Фахівці з Danone Ukraine відзначають специфіку культури споживання молочної продукції українцями, для яких кефір - це перш за все корисний продукт, який нормалізує функціонування шлунку та і взагалі "для всього". Фрукти і ягоди у складі питних йогуртів вважаються додатковим доказом корисності продукту. Густі (ложкові) йогурти цінуються за те, що ними можна наїстися. Ряжанка, навпаки, споживається для "настрою": покупцям подобається її специфічний смак. Популярність сметани пояснюється кулінарними традиціями, згідно з якими, наприклад, "борщ без сметани - не справжній борщ".
Василь Вінтоняк переконаний, що замінити молочні продукти в споживчому кошику українців досить складно, оскільки рівних їм за властивостями просто немає. "Оцінюючи останні тенденції, можна констатувати, що сьогодні м'ясо для українців за ціною доступніше, ніж молоко. Раніше ніколи традиційні сири не коштували дорожче від хорошого м'яса, а зараз покупці спокійно можуть замість кілограма сиру придбати півтора кілограми відмінної свинини. Природно, споживачі побачили цю різницю і переорієнтувалися на користь м'ясних продуктів замість дорогих молочних", - резюмує експерт.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас