"Ъ": Вулкан прирівняли до теракту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Вулкан прирівняли до теракту

Казна та Політика
1246
Європейські авіакомпанії рахують збитки від зупинки польотів, критикуючи дії авіавлади і сумніваючись, що закриття повітряного простору було необхідне. Найбільші перевізники вже провели десятки успішних тестових польотів, хоча НАТО зафіксувало проблеми зі своїми винищувачами. Незалежні експерти називають заходи в цілому виправданими, а влада Євросоюзу готова компенсувати збитки авіакомпаніям по аналогії з тим, як це сталося після терактів 11 вересня.
Вчора світові авіакомпанії продовжували підраховувати збитки, завдані їм закриттям повітряного простору через виверження ісландського вулкана Ейяфьятлайокюдль. Ще напередодні Міжнародна асоціація авіатранспорту (IATA) оцінила загальні збитки перевізників в $200 млн на день.
За словами експерта IHS Ховарда Арчера, якщо польоти не відновляться, зросте загроза того, що деякі авіакомпанії виявляться на межі банкрутства. Несуть збитки і туроператори - вчора компанія TUI Travel заявила, що щодня втрачає приблизно 6 млн євро. Фахівці IHS сподіваються, що частину збитків покриють страхові компанії.
Глава British Airways Уїллі Уолш заявив, що авіакомпанії вже попросили ЄС і власті своєї країни компенсувати збитки. Прем'єр Британії Гордон Браун згоден, що ЄС повинен компенсувати компаніям втрати, і вже обговорив це питання з главою Єврокомісії Жозе Мануелом Баррозу, заручившись його підтримкою. На думку Гордона Брауна, можна використовувати Фонд солідарності ЄС, створений для допомоги жертвам катастроф. Антимонопольні органи ЄС готові "розглянути можливість прийняття рішень, аналогічних до тих, що були прийняті після 11 вересня".
Тоді надання фінансової допомоги було дозволене стосовно компаній, зачеплених подіями, пов'язаними з терактами в США, заявив комісар з антимонопольної політики Хоакін Альмунія.
Тим часом дослідницька компанія Centre for Asia Pacific Aviation поставила під сумнів необхідність зупинки польотів. Там нагадують, що в 1990-і роки аналогічне виверження одне з ісландських вулканів на льодовику Ватнаєкюдль призвело до мінімальної зупинки повітряного руху - лише на час початку виверження. Аналітики CAPA вважають, що "після подій 11 вересня почалася справжня параноя з приводу безпеки польотів".
Позицію експертів підтримали в IATA. "Ми висловлюємо незадоволеність з приводу дій урядів - немає жодних оцінок ризиків, жодних консультацій, жодної координації дій, жодного керівництва, - заявив глава IATA Джованні Бізіньяні. - Просто нечувано, що при таких тяжких наслідках європейським міністрам транспорту знадобилося цілих п'ять днів, аби організувати телеконференцію". Він також засумнівався в необхідності повної заборони польотів.
KLM, Air France, Lufthansa, British Airways і Air Berlin вже повідомляли про десятки успішних тестових польотів. Але є і негативний досвід. Вчора неназваний високопоставлений американський чиновник повідомив AFP, що в двигуні одного з бойових літаків НАТО в Європі було виявлено утворення скляної маси, що стало результатом польоту в хмарі попелу. "Для закриття повітряного простору були всі підстави", - сказав співрозмовник агентства.
Представники французької влади вчора повідомили агентству AP, що польоти можуть відновитися в певних "зонах безпеки", де вулканічний попіл становить найменшу небезпеку. Проте точно межі зон не повідомляються. Протягом дня може бути повністю відкритий повітряний простір над Англією.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас