"Ъ": Через Одесу перевалять більше контейнерів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Через Одесу перевалять більше контейнерів

Казна та Політика
574
Заступник начальника Одеського морського порту Юрій Васьков вчора заявив, що порт спільно з компанією "ДПК-Україна", дочірнім підприємством німецької інвестиційно-консалтингової компанії Hamburg Port Consulting, приступив до будівництва контейнерного терміналу на Карантинному молу. За інформацією пана Васькова, загальна вартість проекту - 4,4 млрд грн., 50% цієї суми припаде на інвестиції порту і стільки ж - стивидорної компанії "ДПК-Україна".
Потужність терміналу складе 600 тис. TEU (1 TEU - еквівалент 20-футового контейнера). Проект передбачає зведення двох причалів протяжністю 650 м, площею 19,3 га. Планується, що термін будівництва не перевищить трьох років. Термінал дозволить обслуговувати судна з осіданням до 16 метрів.
Одеський морський порт оголосив конкурс на будівництво нового контейнерного терміналу на Карантинному молу ще в травні 2006 року. У червні Міністерство транспорту і зв'язку було змушене скасувати конкурс за рішенням Приморського районного суду Одеси. Позов був поданий депутатом міськради Георгієм Селянином (БЮТ), який заявив, що будівництво порту порушує екологічні норми. У липні минулого року конкурс був проведений ще раз. У ньому перемогла "ДПК-Україна".
ДП "Одеський морський торгівельний порт" є найбільшим портом в Україні. Його потужності дозволяють щороку перевалювати більше 15 млн т сухих і до 24 млн т наливних вантажів. Торік порт обробив контейнерні вантажі об'ємом близько 250 тис. TEU при потужності приблизно 600 тис. TEU.
Учасники ринку позитивно оцінюють ініціативу порту. "2008 рік показав рекордний приріст перевалки контейнерів. Зрозуміло, що зараз криза, але після нього всі передбачають нове зростання об'ємів перевалки, і в Україні знову буде брак потужностей", - говорить начальник Іллічівського МТП Геннадій Скворцов. Начальник Херсонського МТП Андрій Єгоров стверджує, що Одеський порт і "ДПК-Україна" навіть виграють від того, що будівництво терміналу почнеться в період кризи. "Зараз вартість будматеріалів і робіт на 15-20% дешевша, ніж два роки тому. А через три роки, коли термінал буде побудований, вона, по всіх прогнозах, виросте", - відзначає він.
Проте майбутнє завантаження терміналів безпосередньо залежатиме від того, чи продовжиться конфлікт між Мінтранзв'язку і керівництвом українських портів, говорить член комітету Верховної ради з питань транспорту і зв'язку Віталій Корж.
"Новий голова Держадміністрації морського і річкового транспорту Сергій Крижановський почав свою роботу із звільнення начальника порту Південний. Можна чекати, що його дії будуть оскаржені в суді, і в портах виникне чергова хвиля нерозберихи і конфліктів, яка лише розполохає перевізників і спричинить падіння об'ємів перевалки", - погоджується член комітету Верховної ради з питань транспорту і зв'язку Микола Ковзель.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас