3098
Надії банків і надії на банки
— Кредит&Депозит
Якщо громадяни збираються зробити більш-менш великі покупки - значить, вони впевнені в своїй здатності накопичити на це гроші або десь їх взяти. Тому цікаво проаналізувати динаміку споживчих настроїв, зафіксованих соціологічним дослідженням MMI Ukraine, яке регулярно проводить компанія TNS в Україні в містах з населенням від 50 тис. осіб.
Серед респондентів у віці від 16 до 65 років частка тих, хто заявив про намір в найближчі півроку придбати предмети великої побутової техніки, з четвертого кварталу 2008 року до третього кварталу 2009 року зменшилася з 25,3 до 22,3%, і лише в останньому кварталі минулого року сталася стабілізація ситуації: цей показник склав 22,9%. Найпомітніше покращення в "вищому середньому" прошарку опитаних: зростання в четвертому кварталі 2009 року в порівнянні з третім з 30,3 до 33,9%.
Найбажаніша велика побутова техніка, якої бракує городянам, - витяжка, кондиціонер (тепло-холод), пилосос з вологим прибиранням, мікрохвильова піч і посудомийна машина. Один або декілька з цих предметів збираються придбати 4,2-6,6% опитаних (у "вищому середньому" прошарку - 4,8-10,8%).
Менш істотні зміни в частці опитаних, таких, що заявили про намір в найближчі півроку придбати предмети дрібної побутової техніки (все ж вона дешевша, і багато сімей вже мають такі предмети): у четвертому кварталі 2008 року - 18,3%, в третьому кварталі 2009-го - 17,1%, в четвертому кварталі 2009-го - 18%. Але і в цьому випадку найбільш помітне поліпшення показав "вищий середній" прошарок: зростання в четвертому кварталі минулого року в порівнянні з третім з 22,3 до 28%.
Найбільший попит мають кухонні комбайни, хлебопічки й електричні м'ясорубки. Одне або декілька таких пристроїв збираються придбати 4,2-5,4% респондентів (у "вищому середньому" прошарку - 6,1-8,4%).
Підсумки останньої хвилі дослідження MMI Ukraine подали перший позитивний сигнал не лише торговцям побутовою технікою, але і банківській сфері. Частка тих, хто має намір в найближчі півроку взяти кредит, змінилася в четвертому кварталі 2009 року в порівнянні з третім з 7,3 до 8,5%, причому в "вищому середньому" прошарку - з 9,8 до 14,1%. Найбільше цікавлять "вищий середній" прошарок кредити на покупку побутової техніки і автомобіля (по 3,8%).
В той же час зросло число тих, хто має намір скористатися послугою банку - депозит: в цілому в усій сукупності респондентів зміна з 2,6 до 3,2%, а в "вищому середньому" прошарку - з 5,9 до 10,1%. Щоправда, тих, хто готовий вкладати гроші в банки, як і раніше, менше від бажаючих брати кредити.
Юрій Вишнєвський
За матеріалами: Коментарі
Поділитися новиною
Також за темою
НБУ змінив правила оцінки позичальників із прифронтових регіонів
Законопроєкт «Про кредитну історію»: в НБУ назвали ключові зміни
В Україні планують змінити правила щодо кредитної історії: Рада ухвалила у першому читанні законопроєкт
Якою буде прибутковість за депозитами у жовтні: відповідь банкіра
Частка непрацюючих кредитів у банках зменшується: що цьому сприяє
Як отримати 70% компенсацію від держави через ПриватБанк: деталі єОселя