Лобісти, хто вони? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лобісти, хто вони?

6302
Лобісти відстоюють галузеві інтереси і намагаються впливати на рішення уряду, парламенту та інших органів влади. У Німеччині саме лобісти автопрому пропонували преміювати тих, хто відправить стару машину на звалище.
Лобісти відіграють важливу роль в політичному житті вже протягом багатьох сотень років. Ще в Древньому Римі вони збиралися в "lobia", критій галереї перед входом до будівлі сенату, і намагалися впливати на прийняття рішень. Ту ж саму мету лобісти виконують і в сучасних демократіях.
Відстоювання власних інтересів на політичному рівні
У словниках лобізм описується як особлива форма відстоювання власних інтересів на політичному рівні. Лобісти, які працюють на замовлення організацій або кола осіб, намагаються завдяки особистим контактам вплинути на рішення парламентаріїв і представників уряду.
Впливати на можновладців лобісти намагаються в тому числі і через ЗМІ. Коли завдяки цьому їм вдається схилити громадську думку на свій бік, це чинить додатковий тиск і на політиків.
Лобісти працюють, як правило, не на окремі компанії, а на галузеві об'єднання, але не тільки на них. Свої лобісти є і у профспілок, і у неурядових організацій, приміром, у Greenpeace. Самі лобісти часто представляються експертами з питань комунікації, фахівцями із взаємодії з органами держвлади (Public Affairs) або просто консультантами. За аналогією з пресою, яку іменують "четвертою владою", лобістів назвали "владою п'ятою".
Завдання лобіста - пояснити політикам закони бізнесу
У Німеччині одним з найбільш успішних і впливових лобістів є Матіас Вісман. Колишній міністр транспорту ФРН, а нині глава німецького Об'єднання автомобільної промисловості так описує свою діяльність: "Я пояснюю бізнесменам, як влаштована політика, і я пояснюю політикам, як працюють закони економіки".
Вісман, який входив до уряду ФРН ще за канцлера Гельмута Коля, зміг переконати Ангелу Меркель та її оточення у доцільності виплати премій за утилізацію старої машини при купівлі нової. Ця програма, яку - за прикладом Німеччини - пізніше запустили й інші країни, в тому числі і Росія, навіть в умовах фінансової кризи призвела до різкого підвищення попиту на автомобілі. На думку експертів, підтримка автопрому, який ще називають мотором німецької економіки, призвела і до оздоровлення кон'юнктури у ФРН в цілому.
У США лобізм сприймається як щось само собою зрозуміле. А от у Європі, і зокрема Німеччині, лобістів часто підозрюють у переслідуванні власних економічних та корпоративних інтересів на шкоду інтересам суспільним.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас