836
В Україні 60% доріг потребують капітального ремонту
— Казна та Політика
В Україні 60% доріг потребують капітального ремонту, повідомив під час прес-конференції голова Укравтодору Вадим Гуржос, передає кореспондент РБК-Україна.
За його словами, вартість капремонту за міжнародними стандартами в Україні досягатиме в середньому 500 тис. євро на 1 км. "Якщо взяти 70% від 170 тис. км. і помножити їх на 500 тис., то вийде сума, яку було страшно показувати на слайді", - сказав Гуржос. Він відзначив, що реконструкція доріг в Україні вимагатиме концентрації зусиль всіх гілок влади.
Гуржос повідомив, що складні погодні умови цієї зими значно погіршили стан доріг. "Протягом зими у нас було 46 днів замерзання і відлиги, 74 дні були опади, які продовжуються і в березні", - відзначив чиновник. За його словами, причиною збільшення ям на дорогах є не лише погода, але і інтенсивне використання вантажних автомобілів і низький обсяг капітальних ремонтів доріг у результаті недофінансування.
"Зараз ми проводимо аварійні ремонти. Це дозволяється нашими відомчими нормами. У нас є техніка, є відповідні ресурси. Проте в першому півріччі потрібно збільшити обсяги фінансування за рахунок підвищення акцизів на нафтопродукти, використання векселів і держгарантій для іноземних інвесторів, щоб мати фінансові ресурси для капітального ремонту. Також потрібно залучити додатково приватні компанії для ремонту, адже ми не встигнемо з такою кількістю робіт", - відзначив Гуржос.
На його думку, потрібно також підсилити контроль на дорогах за транзитом вантажного транспорту. Він також нагадав, що догляд за міськими і сільськими дорогами проводить місцева влада, яка отримує кошти на це від транспортного збору, але отриманого 1 млрд грн. не вистачає на 12 тис. населених пунктів, тому така схема фінансування є неефективною.
Гуржос також повідомив, що планується створити Держдорінспекцію для забезпечення державного контролю за відповідністю вимогам стандартів, норм і правил технічного стану автомобільних доріг загального користування. У 2011-2012 рр. планується здійснити розмежування системи управління автомобільними дорогами державного і місцевого значення і системи їх утримання.
Що стосується підготовки до Євро-2012, то Укравтодор планує в 2010 р. направити на ці цілі понад 9 млрд грн. З цих коштів 3,9 млрд грн. треба направлені з держбюджету, 5,7 млрд грн. - з кредитів міжнародних фінансових організацій (МФО). Як відзначив В.Гуржос, чекати ці кошти можна лише за умови прийняття держбюджету-2010 і надання державних гарантій для світових інвестиційних банків та інвестиційних фондів.
Він підкреслив, що до підготовки до Євро-2012 в 2009 р. внесла свої корективи економічна криза, внаслідок чого фінансування було скорочене на 50%, залучити кошти під державні гарантії не вдалося, тоді як раніше залучені кошти були направлені на дострокове погашення раніше взятих кредитів.
Всього в 2009 р. в рамках проектів з підготовки до Євро-2012 Укравтодор виконав робіт на 3,9 млрд грн., з яких з держбюджету виділено 2,5 млрд грн., 1,5 млрд грн. - кошти МВФ.
"В 2009 р. роботи з капітальних ремонтів і реконструкції виконані на 65% від планів початку минулого року. Бюджет фінансував ці проекти на 50%, тому ми використовували вексельну форму розрахунків", - повідомив Гуржос.
Зокрема, в рамках проектів Євро-2012 ведуться роботи на міжнародних шляхах №2, 3, на трасі Харків - Довжанський, Київ - Чоп, почалися роботи на кільцевій дорозі довкола Києва. "Проект кільцевої дороги вимагає значних коштів, тому ми продовжимо переговори з міжнародними фінансовими організаціями щодо участі в цьому проекті", - повідомив Гуржос.
За матеріалами: РБК-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
В уряді обіцяють підвищити базову пенсію
В уряді назвали суму, яку Україна потребує на 2026 рік
Попри податкові пільги, Дія. City не охопила навіть половину галузі — нардеп
Порушення комендантської години: які штрафи пропонують — законопроєкт
Місія МВФ приїде до України наприкінці серпня
Уряд готує нову формулу розрахунку пенсій