Рецесія коректує бізнес — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рецесія коректує бізнес

Фондовий ринок
992
За спостереженням аналітиків, сучасний бізнес стає повільнішим, дрібнішим і локалізованішим.
Розквіт персональних бізнесів
Поширення дешевих інформаційних технологій відкрило широкий доступ до самостійного вивчення нових професій. За останнє десятиліття в США число персональних бізнесів, в яких працює одна людина, подвоїлося, досягнувши 22 млн. Все більше число громадян, які втратили роботу, замість пошуку вільних вакансій вважають за краще шукати цікавішу для себе сферу діяльності і освоювати таке ремесло, яке надасть незалежність від роботодавця.
Ця тенденція посилюватиметься в 2010 р., стверджує компанія Emergent Research. Незважаючи на появу ознак відновлення світової економіки, рівень безробіття в найближчій перспективі продовжить залишатися високим, а можливості традиційного працевлаштування будуть обмежені.
Персональні бізнеси прагнутимуть до об'єднання в групи, конкурентоспроможність яких забезпечуватиметься зручністю роботи і економічністю. Як приклад такої структури можна привести дизайнерське для веб-сервера агентство Agency3, яким управляє зі свого будинку 35-річний колишній програміст Deutsche Bank Стафан Лабуда, який звільнився в 2003 р. і через три роки заснував власний бізнес. Зараз виручка Agency3 вимірюється мільйонами доларів, і Лабуда думає найняти п'ятого співробітника, який, як і всі інші, працюватиме зі свого будинку.
Локалізація бізнесів
Світова криза в другій половині 2008 р. обвалила ціни на вантажоперевезення і посилила в багатьох країнах конкуренцію між вітчизняними товарами та імпортом. Як наслідок, виникла потужна протидіюча сила - рух під назвою "Купуй поруч".
За підрахунками економістів, з кожних $100, витрачених на товари і послуги місцевих бізнесів, $68 залишаються в регіоні і продовжують працювати на благо місцевої економіки. Пропаганда підтримки сусідніх виробників отримала широкий відгук: згідно з соцопитуванням Міністерства сільського господарства США, 60% споживачів прагнуть з патріотичних переконань купувати продукти харчування на найближчих фермерських ринках. Підкоряючись цій тенденції, торгівельні мережі Wal-Mart і Safeway нещодавно почали додавати наклейки "Вирощено локально" до своєї продукції, а USDA запустила маркетингову кампанію "Ми знаємо вашого фермера, ми упевнені у вашій їжі".
Інтернетизація і соціальні мережі
Все більше людей залучаються до глобальної комп'ютерної мережі. У 2009 р. вперше в історії було відмічено спад електронної комерції - в США інтернет-продажі скоротилися на 2% - до $209,6 млрд.
Однак активність користувачів істотно зросла: число глобальних запитів до пошукових систем, за даними дослідницької компанії ComScore, збільшилося на 16%. Все більше число людей стало використовувати інтернет як заміну традиційних місць спілкування, таких як ресторани і клуби. Безкоштовні і зручні у використанні соціальні мережі фіксують рекордні прирости абонентів: кількість користувачів Facebook за рік зросла удвічі - до 112 млн., а в Twitter зафіксовано збільшення вдесятеро - до 20 млн.
Відхід населення в онлайн змушує йти за ним і бізнес. Число проглянутих рекламних постерів на американських сайтах торік зросло на 21% - до 4,3 трлн. Багато бізнесів зіштовхнулося з необхідністю переробити свої веб-сайти і оптимізувати їх під пошукові системи. Експерти дослідницької компанії Gartner, прогнозують зростання попиту на фахівців із створення інтернет-контенту, зокрема, онлайн-навчання, і забезпеченню комп'ютерної безпеки.
Омолодження ринків
Експерти видання About.com, що спеціалізується на дослідженні малого бізнесу, говорять про наявність нового тренду, якому не надано належної уваги. За словами аналітика Даррелла Захорського, на потужну і активну ринкову силу перетворюється покоління тинейджерів, голоси яких виносять на перші рядки хіт-парадів таких сенсаційних співців, як канадська Авріл Лавини.
Експерти відзначають, що в той час, як відсутність реклами призводить до "схуднення" журналів, присвячених комп'ютерам і бізнесу, видання "Muscle & Fitness" розпирається від реклами завдяки аудиторії неповнолітніх бодібілдерів. На думку Захорського, орієнтована на підлітків кампанія із просування спортивних і розважальних товарів повинна дати чудовий ефект, бо цей сектор недостатньо заповнений.
Гонитва за якістю життя
Економічна криза не ослабила прагнення людей красиво виглядати, добре себе почувати, якомога довше зберегти молодість, підвищити тривалість життя і не хворіти. З 2004 по 2009 рр. включно ринок охорони здоров'я вважається найбільш швидкорослим. За даними компанії IbisWorld, люди збільшують витрати на зміцнення свого здоров'я більш ніж на 7% в рік.
Цей тренд йде в ногу з підвищенням цін на медичні послуги майже у всіх країнах світу. У США, за даними Міністерства охорони здоров'я, вартість лікування дорожчає в середньому на 5% в рік. Аби не витрачатися на медикаменти, люди все частіше прагнуть вдаватися до превентивних заходів.
Згідно з дослідженням Міжнародної асоціації фітнес-клубів IHRSA, в періоди економічних спадів спортивні зали зіштовхуються зі збільшенням числа відвідувачів. Більшість з 54 клубів, що входять до асоціації, повідомила про зростання прибутків у минулому році, при цьому 88% з них оголосило про бажання збільшити число співробітників на початку 2010 р.
Денис Закіянов
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас