Марне просування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Марне просування

1189
Маркетологи залишаються аутсайдерами вітчизняного ринку праці. Хоча кількість вакансій для них поступово зростає, роботи для всіх бажаючих, як і раніше, не вистачає. Якщо окремі компанії зараз і можуть дозволити собі взяти в штат "просуванців", то віддають перевагу висококласним фахівцям широкого профілю, згодним на оклад втричі менший від докризового.
На урізаних бюджетах
Президент рекрутингового порталу SuperJob Олексій Захаров констатує, що в нинішньому лютому в порівнянні з аналогічним періодом минулого року запитів на пошук маркетологів стало наполовину більше. Але, якщо врахувати, що на початку 2009 р. в компаніях відбулися масові звільнення, причому в першу чергу розформовувалися саме відділи маркетингу, то на практиці вражаюча в абсолютних показниках динаміка зростання доволі скромна: за даними порталу rabota.ua, у січні у всіх регіонах країни відкрилося лише 99 вакансій.
Для порівняння: навіть менеджери з реклами і продавці сувенірної продукції, які також не входять до списку найбільш затребуваних спеціалістів, отримали на початку року понад 230 пропозицій від роботодавців.
Як повідомив консультант з підбору персоналу агентства АНКОР Наталія Строгаль, відновлювати відділи маркетингу зараз готові хіба що великі компанії національного масштабу, тоді як регіональні все ще вважають такий крок зайвим марнотратством. Цю тенденцію підтверджує і статистика. За даними rabota.ua, майже половина із запропонованих маркетологам вакансій надійшла від київських роботодавців. Навіть у містах-мільйонниках вільних місць для таких фахівців не більше десятка в кожному, а то і менше. Наприклад, в Запоріжжі - лише чотири, а в Луганську - всього одне. За словами пані Строгаль, найчастіше заявки надходять від компаній, що почали першими відновлюватися після кризи або ж що працюють на висококонкурентних ринках (торгівельні мережі, виробники продуктів харчування, напоїв, товарів масового попиту).
Причому відбір претендентів став набагато жорсткішим. "Зараз в ціні універсальні фахівці, здатні поєднувати декілька функцій, наприклад менеджера з маркетингу і реклами", - констатує Олексій Захаров.
Дану тенденцію підтверджує і представник Одеського коньячного заводу Юлія Комарова. Вона додала, що в компанії є попит на маркетологів, які можуть досягати результатів при обмежених бюджетах на просування. Якщо до кризи фахівцям багато в чому допомагала наявність модного диплома, ступеня МВА, досвіду роботи в іменитих компаніях, то зараз роботодавці перш за все хочуть з'ясувати, наскільки успішним був маркетолог у попередніх проектах і яких конкретних результатів він добився.
Тож цього року на працевлаштування можуть розраховувати фахівці, які в змозі не просто просувати продукт, а допомогти відділу продажів добитися збільшення оборотів. "Компаніям потрібні маркетологи-аналітики, здатні складати якісні прогнози і тим самим економити гроші компаній", - сказав генеральний директор порталу rabota.ua Микола Михайлов.
Претенденти згодні на багато
Неухильно зростає і кількість резюме від маркетологів. За останній місяць, за даними Михайлова, претендентів стало на третину більше. Експерти пов'язують черговий викид на ринок праці вільних спеціалістів з тим, що багато регіональних компаній продовжують скорочувати "просуванців" або ж замінюють їх "дешевшими" претендентами.
Крім того, деякі працевлаштовані профі намагаються знайти вигідніші пропозиції. Оскільки професія останніми роками вважалася престижною (профільні факультети відкрилися в багатьох вітчизняних інститутах), то армія претендентів досить динамічно зростає і за рахунок випускників вузів. Знайти ж роботу вчорашнім студентам сьогодні практично нереально.
Міграція маркетингових "умів" уже спровокувала збільшення конкуренції за вакансії. На одне вільне місце зараз претендують від 20 до 50 осіб. Хоча дефіцит висококласних фахівців, як і раніше, відчувається: справжні профі, які втратили роботу на хвилі кризи, вже давно працевлаштувалися в інших компаніях, а без роботи залишилися або "просуванці" невисокого рівня, або ті, хто явно переоцінює свою вартість.
Висока конкуренція за місця зробила маркетологів ще мобільнішими. Згідно з даними rabota.ua зараз на переїзд згодні 20% претендентів. Помітно знизилися і зарплатні чекання кандидатів. Представник компанії Brain Source International Антоніна Єрмоленко розповіла, що їхні апетити в порівнянні з докризовими скоротилися в два-три рази. За інформацією rabota.ua, вказуючи бажаний оклад у резюме, більшість претендентів орієнтуються на 3-3,5 тис. грн., тоді як в пропозиціях від роботодавців ставка коливається від 4 тис. до 6 тис. грн. на місяць. При цьому претенденти згодні миритися з великими навантаженнями і ненормованим робочим днем.
Показово, що, ознайомившись з домаганнями кандидатів, багато компаній знижують зарплати. Ще в грудні минулого року мінімальні пропозиції стартували з 5 тис. грн. на місяць. У невеликих містах оклади нижчі як мінімум удвічі. Маркетологам там пропонують 2-2,5 тис. грн. на місяць, при цьому спеціалісту часто доводиться поєднувати свою посаду з додатковим навантаженням. Наприклад, виконувати функції кадровика, помічника керівника або офіс-менеджера.
В цьому році маркетологам навряд чи варто розраховувати на надбавку до платні. Експерти вважають, що їх обійде обіцяне багатьма роботодавцями підвищення окладів окремим групам співробітників, зокрема фахівцям з продажів, інженерно-технічного персоналу.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас