724
"Ъ": Зупинка на замовлення
— Казна та Політика
Столичне комунальне підприємство (КП) "Київпастранс" вчора звернулось до Кабінету міністрів з вимогою виплатити 120 млн грн. компенсації за перевезення пільговиків. У "Київпастрансі" зазначають, що через це співробітникам КП вже більше трьох місяців не виплачують зарплату. У КП попередили, що, якщо заборгованість не буде погашена, наземний пасажирський транспорт в Києві може зупинитися. Проте ні в державному, ні в столичному бюджеті коштів на це немає.
Як повідомили вчора в КП "Київпастранс", Кабінет міністрів заборгував підприємству 120 млн грн. як компенсацію за перевезення пасажирів-пільговиків. У КП вимагають негайно виплатити борг, інакше міський транспорт може зупинитися у будь-який момент. У прес-релізі підприємства, опублікованому на сайті Київської міської держадміністрації, також вказується, що транспортники з листопада минулого року не отримують зарплату, борг з якої перевищив 35 млн грн.
Найбільше міське підприємство наземного пасажирського транспорту в Україні КП "Київпастранс" було створене в 2000 році. Об'єднує 8 автопарків, 3 трамвайних і 4 тролейбусних депо, фунікулер, а також виробничі служби, здійснює перевезення по 138 автобусних, 41 тролейбусному і 20 трамвайних маршрутах. За даними Київської міської держадміністрації, послугами наземного транспорту в столиці щодня користуються приблизно 2 млн людей. При цьому в Києві проживає близько 800 тис. громадян, що мають право на пільговий проїзд.
Нагадаємо, заборгованість перед працівниками електротранспорту вже ставала причиною їх страйків у деяких містах України. Так, 1 червня минулого року в Чернігові всі 80 водіїв тролейбусів не вийшли на роботу через тримісячні борги із зарплати. 16 червня того ж року співробітники Житомирського трамвайно-тролейбусного управління оголосили безстроковий страйк у зв'язку із заборгованістю у розмірі 5,5 млн грн. Страйк припинився після виплати боргів за березень-квітень 2009 року.
Акція протесту співробітників харківського ДП "Міськелектротранс" проходила у декілька етапів. Так, 28 вересня минулого року відбувся одноденний попереджувальний страйк з вимогою виплатити заборгованість із зарплати у розмірі 38 млн грн., а 9 жовтня почався безстроковий страйк. Через тиждень акція була припинена, проте в січні цього року співробітники підприємства знов почали страйкувати, оскільки заборгованість досягла 40 млн. Протести припинилися після того, як харківська влада перерахувала транспортникам 22,1 млн грн.
В Києві транспортники страйкувати доки не збираються. Як пояснив Ъ заступник директора КП "Київпастранс" Сергій Литвинов, співробітники підприємства чекають рішення найближчої сесії Київради, яка повинна перерозподілити частину коштів міського бюджету. "Необхідні кошти є, але вони проходять за іншими статтями. Оскільки бюджет на 2010 рік ще не прийнятий, гроші на зарплати цього року будуть переведені з інших напрямів", - вважає Литвинов.
Втім, депутати Київради не розділяють його оптимізму. Як повідомила вчора Ъ співголова фракції блоку Леоніда Черновецького Алла Шлапак, коштів на виплату заборгованості співробітникам КП "Київпастранс" в столичному бюджеті немає. "Київрада вже приймала рішення про фінансування в I кварталі цього року лише захищених статей бюджету. Тепер просто не залишилося статей, з яких ми могли б перевести кошти. Якщо ми виплатимо зарплати транспортникам, нам доведеться не дати їх комусь іншому", - пояснила Шлапак.
Співробітникам КП "Київпастранс" навряд чи допоможуть і в уряді. Як повідомив вчора міністр з питань житлово-комунального господарства Олексій Кучеренко, в держбюджеті не були закладені кошти на компенсацію проїзду пільговикам, тому проблеми Києва є спільними для всієї країни. Відповідальність за ситуацію, що склалась у столиці, Кучеренко поклав на київську владу, яка, на його думку, приділяє недостатньо уваги наповненню міського бюджету. "Земельні ділянки і приміщення роздаються, а потім чиновники просять грошей в держави", - обурився міністр.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною