Колектори полюбили регреси — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Колектори полюбили регреси

1196
А кількість страхових компаній, що співпрацюють з колекторами, зросла до 40%.
За словами головного фахівця колекторського агентства Verdict Дмитра Терлецького, рішення про передачу права стягнення боргу зараз приймається страховиком як правило, якщо сума регресу перевищує 3 тис. грн., і тенденція до розширення діапазону сум в рамках передаваних колекторним компаніям боргових зобов'язань продовжиться в 2010 р.
СК найчастіше передають колекторським агентствам борги із КАСКО (80%), ОСАЦВ (15%) і фінансові ризики, які утворюються при невиплаті кредитів банківськими позичальниками (до 5%). І якщо раніше передавалися майже безнадійні борги дво-трирічної давності, то зараз СК готові передавати борги терміном декілька місяців. "Ефективність стягнення колекторами боргів із регресу перевищує 40%", - зазначає Терлецький. Ціна питання - 15-25% від суми стягнення боргу.
За словами директора юридичного департаменту СК "PZU Україна" Василя Зубача, важко оцінити ефективність роботи колекторських компаній загалом. "Можу точно сказати відносно компанії "Інтерриск", з якою ми співпрацюємо - її діяльністю ми задоволені", - сказав він.
Не всі СК дивляться на ситуацію настільки оптимістично. "Колектори застосовують до боржників СК методи, випробувані на банківських позичальниках, - говорить голова правління СГ "ТАС" Дмитро Грицута. - А у випадках з регресом з КАСКО, наприклад, треба давити на інше". За його словами, з п'яти агентств, з якими співпрацює група, лише одне добре справляється з цим видом боргів.
Втім, не всі колектори щасливі від співпраці зі страховиками. По-перше, працювати з регресами набагато важче, ніж з фінансовими ризиками. По-друге, в 95% випадків - це робота для юристів, а не, наприклад, кол-центру, як при роботі з кредитними заборгованостями. По-третє, є труднощі з форматом зберігання і подальшою передачею даних. Наприклад, якщо реєстри боржників зі страхування фінансових ризиків можуть передаватися у форматі бази даних і вдало вписуються у використовуване програмне забезпечення, то інформація, необхідна для роботи з регресних зобов'язань, включає багато паперових документів.
Тим не менше, відмовлятися від такої роботи ніхто з колекторів не збирається. Крім того, вони стверджують, що і споживачі від цього повинні лише виграти. "Чим ефективніше страхова компанія збиратиме власні борги, тим з більшою вірогідністю вона виявиться платоспроможною перед клієнтом", - говорить Дмитро Терлецький. Якщо ж водій - винуватець аварії і не має страхових полісів, колектори для нього теж не трагедія. Колекторські компанії можуть звернутися до нього лише після вердикту суду про реалізацію регресної вимоги.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас