Підряд на будівництво нової гілки метро отримав "Київміськбуд" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Підряд на будівництво нової гілки метро отримав "Київміськбуд"

1521
Холдинг "Київміськбуд" став переможцем тендеру на будівництво Лівобережної лінії метро в столиці. У свою чергу Кабмін виділив 261 млн грн. на закінчення ремонтних робіт по Куренівсько-Червоноармійській лінії київського метро. Але ні реального фінансування, ні продовження будівництва метрополітену в найближчій перспективі експерти не чекають.
АТ "Київміськбуд" виграло проведений комунальним підприємством "Київський метрополітен" тендер із вибору генерального підрядчика будівництва першої черги лінії метро Троєщина - Осокорки на лівому березі Дніпра в столиці. Як повідомили в "Київському метрополітені", договір з переможцем буде підписаний найближчими днями.
Крім переможця, в тендері брало участь ВАТ "Київметробуд", що визначило ціну будівництва на рівні 2,231 млрд. грн. Цінова пропозиція "Київміськбуду" склала 2,541 млрд. грн. Слід також зазначити, що "Київміськбуд" вперше займеться будівництвом метрополітену - до цього компанія працювала на ринку будівництва житла. Проте переможцем тендеру виявився саме цей холдинг.
Ще в кінці минулого року заступник гендиректора "Київметробуду" Леонід Михалюк заявив, що "Київміськбуд" не зможе брати участь в тендері, оскільки в цієї компанії немає досвіду будівництва метро. Проте начальник "Київського метрополітену" Петро Мірошников не побачив порушень в проведенні тендеру. Першу чергу нової лінії метро планують прокласти по вже існуючій лінії швидкісного трамваю, а з наземним будівництвом, на думку пана Мірошникова, "Київміськбуд" напевно впорається. Під час будівництва першої черги метро на лівому березі буде прокладена лінія від ст. "Милославська" до ст. "Лівобережна" (Святошинсько-Броварська лінія). Також буде побудовано електродепо "Троєщина". Ввести лінію в експлуатацію планують у 2019 р.
Втім, експерти вважають, що до цього терміну "Київміськбуд" з роботою не впорається. Заступник гендиректора Національного агентства з іноземних інвестицій і розвитку Валерій Карпунцов вважає, що перемога цієї компанії в тендері дозволить київській владі контролювати перебіг будівництва і тримати руку на пульсі фінансування. "80% акцій "Київміськбуду" належать територіальній общині Києва, точніше - владі в особі команди столичного мера Леоніда Черновецького", - зазначив пан Карпунцов.
Депутат Київради від фракції Блоку Віталія Кличка Дмитро Андрієвський вважає, що результат тендеру став свідченням спроби столичної влади зосередити фінансові потоки, у тому числі і що виділяються урядом з державного до міського бюджету, в підконтрольній їй компанії. При цьому пан Андрієвський сумнівається в тому, що в "Київміськбуду" є фахівці, технології і устаткування для будівництва метрополітену. "Дуже скоро стане зрозуміло, наскільки ефективним буде це будівництво", - додав депутат. Про те, аби побудувати до 2019 р. цілу гілку метро, за словами Андрієвського, не може бути і мови. "За час перебування Леоніда Черновецького на посаді мера з божою допомогою вдалося ледве добудувати одну станцію метро ("Червоний хутір".- ред.)",- коментує депутат.
В "Київміськбуді" коментувати ситуацію відмовилися, пояснивши, що ще не узгоджені всі питання. Тим часом свій внесок у розвиток метрополітену зробив уряд, виділивши зі стабілізаційного фонду держбюджету 261 млн. грн. на фінансування будівництва метро в Києві і Дніпропетровську в 2010 р. З цих грошей 200 млн. грн. пропонується витратити на будівництво Куренівсько-Червоноармійської лінії київського метро від ст. "Либідська" до ст. "Васильківська", а 61 млн. грн. призначені для будівництва метрополітену в Дніпропетровську.
Втім, експерти не упевнені в тому, що підписане Кабміном розпорядження буде виконано. Валерій Карпунцов вважає, що це - держпідтримка на папері. "На рахунках держказначейства сьогодні грошей немає, і я сумніваюся, що ці витрати будуть профінансовані урядом", - заявив пан Карпунцов. Сьогодні станції метрополітену по Куренівсько-Червоноармійській лінії київського метро знаходяться в стадії 95%-ї готовності. Їх не можуть ввести в експлуатацію через відсутність коштів, і вони руйнуються через простій. Дмитро Андрієвський прогнозує, що до тих пір, поки не будуть прийняті державний і міський бюджети на 2010 р., реального фінансування будівництва столичного метро не буде.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас