Держбанкам дадуть стратегію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Держбанкам дадуть стратегію

Валюта
810
На сьогоднішній день частка держави в банківській системі становить 27%, хоча входження Мінфіну в три проблемні банки, за словами чиновників, не мало на меті перетворення його на власника з подальшим отриманням прибутку. Питання можливого продажу оздоровлених банків новому інвесторові доки залишається суто теоретичним.
Заступник міністра фінансів Андрій Кравець досить чітко розмежовує поняття "Державні банки" і "банки, докапіталізовані державою", але запевняє, що Мінфін розглядає всі п'ять банків як єдине поле для діяльності.
Водночас пов'язані з ними проблеми радикально відрізняються. "Ощадбанк і Укрексімбанк живуть своїм життям і фактично не контролюються державою. Наглядові ради обох не збиралися вже півтора роки, ревізійні комісії також не дають уявлення про реальну ситуацію усередині. Тобто фактично банки живуть самі по собі", - говорить він.
А ось в трьох нових держбанках - Укргазбанку, "Родовiд Банку" і банку "Київ" - основна складність, за словами заступника міністра, в тому, що входження в них держави проходило фактично всліпу і без необхідної законодавчої бази. Закон, на щастя, вдалося прийняти, хоча і з великими складнощами, але регуляторну базу, необхідну для швидкого і грамотного вирішення подібних питань, ще потрібно доповнювати і вдосконалити.
Втім, навіть в таких умовах Мінфіну вдалося привести три підконтрольні банки в життєздатний стан. "Є підстави вважати, що всі три банки житимуть і функціонуватимуть як повноцінні універсальні банки", - зазначив Андрій Кравець. За його словами, пролонгація депозитів фізосіб в Укргазбанку, "Родовiд Банку" і банку "Київ" складає - відповідно - 79%, 69% і 43%. Крім того, залишаються в пасивах 59% обсягу переведених до "Родовід Банку" депозитів Укрпромбанку.
Як зазначив Кравець, вже сьогодні в Укргазбанку працює наглядова рада, сформовано правління, внесені зміни до статуту, прийнята програма фінансового оздоровлення і стратегія розвитку на 2011-2012 рр., а також затверджений бюджет на поточний рік. "За підсумками січня і початку лютого банк працює з прибутком. Ми чекаємо відчутного прибутку за підсумками року", - заявив він. За його прогнозами, до кінця року клієнтський портфель банку повинен збільшитися на 20%.
В "Родовід Банку" йде інтенсивна підготовка до виведення тимчасової адміністрації, а банк "Київ" зараз працює над відновленням кредитування. "Тимчасову адміністрацію з нього вивели, органи правління призначені, кредитні ліміти Мінфіном встановлені, банк готується знову почати видавати кредити", - розповів заступник міністра.
В той же час зростає актуальність питання, як розвиватимуться ці фінустанови далі і хто їх контролюватиме. За словами Кравця, питання майбутнього продажу банків інвесторові доки залишається чисто теоретичним і серйозно не обговорюється. Зате десять місяців серйозно обговорюється стратегія їх подальшого розвитку, яку Кравець пообіцяв представити як робочий документ вже в середині березня. "Але ви ж розумієте, що її затвердження залежить не лише від нас. А як вона буде прийнята Кабміном і які зміни до неї внесені, за це ми відповідальність на себе не беремо", - попередив він.
Учасники ринку трохи інакше дивляться на роль держави в банківській системі. Глава наглядової ради "Платінум Банку" Юрій Блащук вважає, що держава повинна визначитися з остаточною метою порятунку банків. "Завдання було зробити їх прибутковими, продати або добитися відновлення кредитування? - запитує він. - І якщо була мета продати, то уряд все одно заганятиме в них капітал і клієнтів, і перешкодити цьому ми не зможемо. Хоча, по-моєму, краще збільшувати вартість бізнесу якісним менеджментом, прозорістю і стрункістю системи. А не "Нафтогазом", який піде з банку через день після перепродажу".
"Як на мене, дивно пишатись перезакладеними депозитами, якщо просто не було грошей, аби повернути їх вкладникам. Інша справа, якби клієнти самі пропонували залишити депозит, але я таких не знаю", - підтримує голова правління банку "Старокиївський" Юрій Яременко. За його словами, головна небезпека полягає в можливому бажанні держави - власника банку - змусити державу-регулювальника "порегулювати на свою користь". "Треба усвідомлювати, що держава своїм входженням в банки вирішувала не соціальне, а політичне, більш того, популістське завдання, - підкреслює він. - І до тих пір, поки в Україні правила не діятимуть однаково для всіх, ситуація з банками не покращиться".
За переконанням Маріуса Вісмантаса, координатора діяльності Світового банку у фінансовому і приватному секторах України, головне завдання Мінфіну в підконтрольних банках зараз повинне полягати в побудові нової системи управління та оцінки ризиків, а також в розробці загальної довгострокової стратегії розвитку. "Мінфін це робить, - визнав він. - Але хотілося б швидше".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас