860
Toyota втрачає репутацію
Toyota може втратити світове лідерство за обсягами продажів, поступившись першим місцем альянсу Volkswagen-Suzuki, зазначається після вивчення підсумкових даних про продажі. У поточному фінансовому році, який завершиться 31 березня 2010 р., Toyota прогнозує збитки на рівні $8,9 млрд.
В 2002 р. керівники Toyota поставили амбітне завдання: до 2010 р. компанії має належати 15% світового авторинку та автогалузі. Це передбачало розширення бізнесу на 50%, будівництво підприємств в США, Китаї, інших країнах Азії і випуск десятків нових моделей. Toyota нестримно розвивалася на американському ринку, збільшуючи продажі і виробничу базу.
Однак у міру зростання бізнесу компанія стикалася з проблемами якості. Після двомісячної перевірки в Toyota дійшли висновку, що процес розробки продукту руйнується через концентрацію на глобальному розширенні бізнесу. У компанії вирішили припинити цю практику.
Погіршення якості заради збільшення частки світового ринку призвело до тяжких наслідків для Toyota: за останні місяці знято з продажу близько 8 млн. машин на ринках Північної Америки, Європи і Китаю. Повідомлення про виявлені несправності ставлять під удар репутацію корпорації, а також загрожують спровокувати хвилю судових позовів.
Щоб зберегти світове лідерство, новий президент Toyota Акіо Тойода має намір перебудувати практику розробки, виробництва і продажу автомобілів. За словами його колег, він намагається проводити більше часу "в полі", повертаючись до традиційного принципу менеджменту Toyota, який передбачає пряму участь і пошук вирішення проблеми там, де знаходиться її джерело. "В умовах жорсткого спаду в економіці і на автомобільному ринку Toyota належить пройти один з найскладніших періодів. Я маю намір повернутися до того, що забезпечувало успіх компанії протягом багатьох років, - виробництва високоякісного продукту за доступною ціною", - обіцяє Акіо Тойода.
Експерти відзначають проблеми Toyota як з посиленням конкуренції, так і з якістю. "Чи допоможе це (відкликання автомобілів) іншим брендам відкусити в Toyota частку ринку? Так, як мінімум в найближчій перспективі. Я упевнений, що кожен дилер Hyundai в Сполучених Штатах знає про ці проблеми з якістю і говоритиме клієнтам: ось, мовляв, дивіться, що у них твориться!" - вважає німецький експерт Курт Сангер. "Я завжди вважав, що висока оцінка якості Toyota по-справжньому заслужена. Проте кількість гарантійних звернень і відсоток браку, так само як і довговічність її машин говорять про інше", - зазначає головний редактор журналу Popular Mechanics Майк Аллен.
Конкуренти Toyota в США вже квапляться перехопити клієнтів. General Motors і Ford Motor запропонували пільги для потенційних покупців з числа власників автомобілів Toyota. Наприклад, при покупці автомобіля в General Motors володарі Toyota зможуть отримати від американського концерну або знижку $1000, або безпроцентний кредит на строк до п'яти років. Чи підхоплять їх ініціативу європейські і китайські колеги, - швидше за все, питання часу.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною