Повітряна катастрофа — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Повітряна катастрофа

Казна та Політика
622
Минулий рік увійде до історії світового авіаринку як найневдаліший з часів Другої світової війни, заявили вчора в Міжнародній асоціації авіатранспорту (IATA). Попит на авіатранспорт впав до рекордно низького рівня, а перевізники втратили в цілому близько $11 млрд. Серйозними труднощами почнеться для авіакомпаній і 2010 рік, прогнозують в IATA: ринок пасажирських перевезень втратив 2,5 років зростання, а вантажних - 3,5 років, і компаніям надалі потрібно буде жорстко контролювати витрати і підстроюватися під попит, аби збитки галузі не перевищили $5,6 млрд.
Вчора в Женеві був опублікований черговий річний звіт Міжнародної асоціації авіатранспорту про підсумки роботи індустрії міжнародних авіаперевезень. 2009 рік запам'ятається не лише величезними збитками авіакомпаній і загальним падінням ринку - на думку IATA, він увійде до історії як найгірший для індустрії з часів Другої світової війни. IATA об'єднує 230 авіакомпаній, які контролюють близько 93% ринку міжнародних авіаперевезень. Згідно даним асоціації, торік обсяг пасажирських авіаперевезень скоротився порівняно з 2008 роком на 3,5% (при середньому коефіцієнті завантаження повітряних суден 75,6%), а обсяг вантажних - на 10,1% (при завантаженні 49,1%). "З точки зору попиту 2009 рік увійде до підручників історії як найгірший рік в галузі. Ми безповоротно втратили 2,5 років зростання ринку пасажирських перевезень і 3,5 років - вантажних", - йдеться в доповіді IATA із посиланням на її гендиректора Джованні Бісіньяні.
За даними асоціації, торік галузь зазнала в цілому $11 млрд збитків. Всього у 2000-2009 роках світовий ринок авіаперевезень втратив близько $49,1 млрд, або в середньому по $5 млрд на рік. Проблеми в авіакомпаній почалися після терактів 11 вересня 2001 року, в 2003 році ще одного удару по галузі завдала епідемія атипової пневмонії. І лише в 2007 році індустрія почала поступово оговтуватися, але економічна криза, що настала, призвела до загального скорочення споживчої активності, що і стало причиною нових збитків.
Найбільше в 2009 році постраждали авіакомпанії Африки, пасажирський попит на послуги яких впав на 6,8%. Азіатсько-Тихоокеанськими і північноамериканськими авіалініями стали літати на 5,8% менше людей, тоді як авіаперевізники Європи втратили 5% пасажирів в порівнянні з попереднім роком. Серйозно постраждали авіалінії Росії - за даними федерального агентства повітряного транспорту, пасажирообіг російських авіакомпаній в перші 11 місяців 2009 року знизився на 10,1%.
Український же ринок скоротився на 16,99%, до 5,13 млн пасажирів. "Найбільше на ринок вплинули економічна ситуація, складні погодні умови і епідеміологічна ситуація в кінці року", - повідомила в понеділок Державіаадміністрація (див. Ъ від 25 січня). Падіння на внутрішніх рейсах досягло 20,14%, до 990 тис. осіб, на міжнародних - 16,19%, до 4,13 млн пасажирів. Скоротився також обсяг перевезень вантажів і пошти - на 16,65%, до 85,1 тис. т.
Як відзначають в IATA, в грудні пасажирський трафік виріс на 1,6% порівняно з показником листопада і на 4,5% - до грудня 2008 року, що дає певну надію на відновлення ринку. Проте авіакомпаніям розслаблятися не доведеться - їхні сукупні збитки цього року, за оцінкою асоціації, складуть близько $5,6 млрд. За останні два роки пасажири звикли до низьких цін на квитки і чекають, що вони і залишаться такими, каже Бісіньяні. При цьому авіаперевізникам доведеться знову вирішувати проблему надлишку потужностей, які в 2010 році зростатимуть, бо більшість компаній не скасовували замовлень і цього року отримають близько 1300 нових літаків. "Найгірше позаду, але святкувати ще рано. Перевізникам ще слід пристосуватися до нових реалій, вони будуть обережніше підлаштовуватися під попит і жорстко контролювати витрати. Попереду ще один 'спартанський' рік", - підкреслив Джованні Бісіньяні.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас