Металобрухт по-флотськи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Металобрухт по-флотськи

813
Як стало відомо "Комерсанту-Україна", профспілковий комітет "Українського дунайського пароплавства" (УДП) в судовому порядку намагається стягнути з Мінтрансу 40 млн грн. як компенсацію за збитки, нібито отримані компанією від утримання на балансі недіючого флоту.
На думку юристів, позов не має перспективи. Але в міністерстві не виключають, що розгляд розпочато лише для того, щоб домогтись відчуження майна в обхід закону. Голова профкому УДП Віталій Татарчук розповів Ъ, що профспілковий комітет берегових підрозділів УДП подав вчора до окружного адміністративного суду Києва позов до Мінтрансу з вимогою зобов'язати його відшкодувати 40 млн грн. збитків, яких компанія зазнала торік.
Конфлікт між керівництвом Мінтрансу та УДП почався 14 січня. Тоді моряки пароплавства оголосили про намір зірвати проведення президентських виборів на 50 виборчих дільницях, сформованих на кораблях, що пішли в рейс, у зв'язку з відсутністю дозволу на їх списання.
Президент УДП Вадим Сухоненко пояснив, що позов поданий, оскільки міністерство відмовляється списати недіючий флот компанії (близько 250 суден). Сума, що фігурує в позові, - це збитки, пов'язані з утриманням суден, які підлягають списанню. За словами Сухоненка, дозвіл уряду дозволив би запропонувати судна іншим судноплавним компаніям або майданчикам, що переробляють їх на металобрухт, а також за рахунок виручених коштів покрити збитки і відновити флот. За оцінками експертів, одне судно може коштувати $0,5-1 млн. При цьому тонна металобрухту коштує близько $160, тобто в кращому разі за одне судно можна отримати приблизно $80-160 тис.
ВАТ "Українське дунайське пароплавство" - єдина державна судноплавна компанія, здійснює перевезення пасажирів і вантажів по Дунаю і Чорному морю. 100% акцій товариства знаходяться в держвласності і під керівництвом Мінтрансу. Флот компанії налічує близько 670 суден: 27 морських, 4 круїзних і річкових.
Між тим в.о. міністра транспорту і зв'язку Василь Шевченко заявив, що міністерство не має наміру виплачувати збитки, оскільки вони утворилися не унаслідок обслуговування недіючого флоту, а через невдалу господарську діяльність попереднього керівництва компанії. Воно нібито передало судна УДП в оренду компаніям Bardina Shipping Ltd і Marina Energy Trading, які у свою чергу заборгували $2,7 млн екіпажу суден і третім особам. "В результаті ці борги лягли на УДП і стали причиною збитків", - сказав Шевченко, додавши, що УДП входить до переліку об'єктів, що не підлягають приватизації.
На думку в.о. міністра, позов профспілок поданий для того, щоб змусити Мінтранс продати майно УДП на користь приватних українських судноплавних компаній, які він не назвав. Втім, в Україні існує лише одна судноплавна компанія, яка могла б використовувати судна УДП, - підконтрольний Костянтину Григоришину "Укррічфлот". Василь Шевченко звернув увагу на те, що президент УДП Вадим Сухоненко до приходу в компанію працював керівником департаменту маркетингу та інвестування ТОВ "КУА 'Глобус Ессет Менеджмент'", яке, за інформацією прес-служби групи "Енергетичний стандарт" Костянтина Григоришина, належить цій групі. Директор "Укррічфлоту" Валентин Касапчук запевнив, що знає про те, що в УДП хочуть продати судна. Крім того, він повідомив, що його компанія зацікавлена в покупці цих активів і готова розглянути дане питання, але лише після того, як Мінтранс видасть дозвіл на їх продаж.
Юристи вважають, що домогтись від міністерства компенсації збитків через списання суден неможливо. "За законом 'Про акціонерні товариства', акціонери не відповідають своїм майном за збитки від господарської діяльності підприємств", - говорить партнер компанії "Правові партнери" Андрій Доманський. А тяганину могли розпочати з однією метою - домогтись списання майна. Керуючий партнер Astapov Lawyers Андрій Астапов звертає увагу на те, що ст. 11 закону "Про управління об'єктами держвласності" забороняє відчужувати майно підприємств, що не підлягають приватизації: "Суд може двояко трактувати чи відноситься списання зношеного майна до відчуження чи ні. На мою думку, дозволивши списати судна, Мінтранс піде на пряме порушення закону".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас