Бізнес відмовляється платити — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес відмовляється платити

Казна та Політика
8341
Підприємці вимагають від влади прийняти єдине зведення правил, що регламентують цю сферу.
Вчора за ініціативою спільного представницького органу працедавців і комунікаційної групи ESG представники малого, середнього бізнесу і влади за круглим столом розробляли рекомендації Кабміну для удосконалення процедури електронної податкової звітності.
На сьогоднішній день суб'єкти підприємницької діяльності зобов'язані надавати звітність в ДПАУ, Держкомстат, Пенсійний фонд, Фонд соцстрахування із тимчасової втрати працездатності та інші чисельні інстанції. Оскільки єдиний законодавчий акт, що визначає порядок представлення звітності, відсутній, кожен держорган розробив власні правила, покликані регламентувати дії платника податків і внесків. При цьому відомчі інструкції не погоджені між собою: частина їх передбачає надання звітності через оператора-посередника (таку можливість передбачили Держкомстат і Фонд соцстрахування від нещасних випадків на виробництві), а деякі лише допускають таку можливість і залишають платникові податків право присилати документи безпосередньо (ДПАУ, Пенсійний фонд, Фонд соцстрахування із тимчасової втрати працездатності).
Різниця між двома способами - в ціні. За послуги електронного документообігу - отримання електронних ключів і роботу посередника - підприємцеві потрібно заплатити 960 грн., тоді як передача документів без участі посередника безкоштовна.
Крім того, підприємці висловлюються проти передачі звітності лише через одну комерційну структуру, що діє нині, - ТОВ "Оператор електронної реєстрації і звітності". У підприємницькому середовищі стурбовані загрозою монополізації цієї сфери. Більш того, за словами члена ради підприємців при Кабміні Тетяни Зацерковної, "оператор-посередник використовує обумовлені законом обов'язки підприємців для того, щоб заробити".
Глава спільного представницького органу працедавців на національному рівні Олексій Мірошниченко вважає: оскільки держава саме на гроші платників податків розробила програмно-апаратні кодекси і замовила програмне забезпечення для передачі звітності, то використання системи електронної звітності для підприємців має бути безкоштовним. Виконавчий директор Федерації металургів Сергій Притоманов висловився проти спроб держцентрів сертифікації електронних ключів встановити для держорганів граничні тарифи на експлуатацію цифрових ключів і підписів. "Центри повинні забезпечувати держоргани цією продукцією безкоштовно", - переконаний глава федерації.
Однак справа не лише в грошах. Підприємці не упевнені в дотриманні посередником конфіденційності наданої державі в звітах інформації. Оператор, отримуючи звітні документи, може збирати інформацію про приватний бізнес. І жоден законодавчий акт не прописує відповідальність оператора за розголошування інформації.
Присутні на зустрічі представники держави висловили готовність уніфікувати правила представлення звітності в одному законодавчому акті. Перший заступник голови Держкомінформатизації Андрій Семенченко запропонував удосконалити не лише систему електронної звітності, але і ввести документообіг в режимі онлайн на всіх рівнях влади - від сільських рад до Кабміну. Перешкоджає уніфікації, за словами чиновника, різноманітність звітних документів і відсутність єдиних стандартів їх оформлення.
Учасники круглого столу заявили про намір домогтись від уряду забезпечення представлення звітності в паперовому або електронному вигляді - за бажанням платника податків, а також безкоштовного отримання електронних ключів і програмного забезпечення. Бізнес чекає і законодавчих гарантій конфіденційності передаваної через оператора-посередника інформації. Ці зміни, на думку учасників засідання, можуть бути закріплені в законі про спрощену систему оподаткування.
Як запроваджували електронну звітність
Введення податкової звітності в електронному вигляді почалося в 2004 р. коли був виданий наказ Державної податкової адміністрації №357 "Про затвердження формату (стандарту) електронного документа звітності платників податків". Відтоді до формату і методики представлення електронної звітності неодноразово вносилися зміни.
У 2009 р. ДПАУ почала експериментальне використання програмного забезпечення інформаційного порталу податкової адміністрації як складової централізованої системи електронної звітності.
Наказом №168 від 6 квітня 2009 р. податкова служба запровадила централізовану систему електронної звітності платників податків.
9 вересня 2009 р. Кабінет міністрів прийняв розпорядження №1087 "Деякі питання організації електронного документообігу і звітності".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас