"Інтер" залишає великий спорт
Спортивний телеканал "Мегаспорт", що входить до групи "Інтер", найближчим часом припинить існування в нинішньому вигляді. Вчора керівництво групи звільнило всіх співробітників "Мегаспорту" - близько 150 осіб, пояснивши ініціативу запланованим переформатуванням каналу. Прагнення "Інтеру" зробити "Мегаспорт" більш розважальним може допомогти каналу вийти на самоокупність - спортивний контент вважається одним з найдорожчих, відзначають експерти.
Про звільнення 150 співробітників телеканалу "Мегаспорт" вчора в своєму блогу повідомив чемпіон світу з плавання Денис Силантьєв. Колектив був попереджений про скорочення за два місяці, і співробітникам виплачена вихідна допомога, розповів на умовах анонімності один зі звільнених журналістів. За словами іншого співробітника каналу, з деякими журналістами укладені трудові угоди про виконання погодинної роботи. Крім того, на каналі залишилося близько 20 працівників технічної служби.
"Мегаспорт" - єдиний український ефірний спортивний телеканал. За підсумками 2009 року, за даними GFK Ukraine, він зайняв 16-е місце серед телеканалів за часткою аудиторії - 0,97% при рейтингу 0,14% (аудиторія - люди старші 18 років у містах з населенням понад 50 тис. осіб).
Масові скорочення на "Мегаспорті" пов'язані з ребрендингом каналу. "Нам пояснили, що канал буде переформатований, і в березні планується запустити оновлену версію, - повідомив один зі співрозмовників. - Ядро аудиторії каналу зараз - люди старші 55 років, керівництво групи хоче омолодити аудиторію". За словами джерела в групі "Інтер", спортивні програми на каналі залишаться, але в іншому форматі: "Відхилень від ліцензії не буде". У прес-службі "Інтеру" від офіційних коментарів відмовилися.
"Мегаспорт" значно знизив показники аудиторії після того, як в липні 2008 року група "Інтер" вирішила передати його частоти іншому своєму каналу - К1. Технічне покриття "Мегаспорту" було набагато вищим, ніж в К1: канал має ліцензію на ефірне мовлення у всіх обласних центрах, окрім Запоріжжя, тоді як К1 - лише в 13 українських містах. В кінці минулого року група "Інтер" заявила про намір переформатувати "Мегаспорт", зробивши акцент на спортивно-змагальних і розважальних програмах. Переформатування має завершитися в березні 2010 року, причому назва каналу залишиться тією ж. Тоді ж співробітникам каналу повідомили, що частину колективу приймуть назад в штат на переформатований канал, частину - працевлаштують в структурі групи "Інтер".
Ефірні спортивні телеканали втрачають аудиторію не лише в Україні. "Проблема будь-якого спортивного каналу - висока ціна на контент, це не окупається навіть в Росії, де рекламний ринок у декілька разів більший від українського", - говорить виконавчий директор телеканалу QTV (молодіжний розважальний канал) Ілля Семенов. Наприклад, восени минулого року російська ВДТРК заявила про створення телеканалу "Росія 2" на базі каналу "Спорт" і намір зорієнтувати його на молоду аудиторію - від 25 років. Однією з причин закриття спортивного каналу була названа саме дорожнеча контенту. "І це при тому, що канал мав фінансову підтримку від держави", - відзначає Семенов.
Переформатування "Мегаспорту" в молодіжно-розважальний формат дозволить знизити його витрати, вважає Ілля Семенов. "Наскільки мені відомо, 'Мегаспорт' зараз неприбутковий", - сказав генеральний директор сейлз-хаусу "інтер-реклама" (входить до групи "Інтер") Олег Павленко. Президент компанії "Поверхность" (володіє супутниковими каналами "Спорт 1", "Спорт 2" та іншими) Віктор Самойленко раніше відзначав, що, наприклад, придбання прав на показ матчів одного з європейських чемпіонатів може коштувати від десятків тисяч до понад мільйон євро за сезон. Для порівняння, витрати QTV на закупівлю контенту цього року складуть близько $1,5 млн, відзначив Семенов. Він відзначає, що QTV, який мовить з осені 2008 року, планує вийти на окупність вже в 2011 році.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною