Електроніка відмовила — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Електроніка відмовила

8117
Великий польський дистриб'ютор споживчої електроніки Action S.А. розчарувався в українському ринку. Компанія відмовилася від розвитку мереж побутової техніки та електроніки "Шок" і "Крез", продавши 51% акцій в своєму спільному підприємстві Action Ukraine локальному партнерові. За чотири роки на ринку польська компанія відкрила лише 15 торговельних точок на заході України, так і не зумівши вийти в лідери регіонального ринку, зазначають експерти.
Вчора польська Action S.А. заявила про вихід з роздрібного бізнесу в Україні. "Ми продали 51% акцій Action Ukrainе нашому партнерові Blue Mare. Операція була завершена 31 грудня минулого року", - повідомили в прес-службі компанії. Причиною цього рішення в компанії називають нестабільну економічну ситуацію в країні. "Оскільки запропоновані умови операції були вигідні, ми прийняли рішення продати весь пакет акцій", - говориться в прес-релізі із посиланням на голову ради директорів Action S.А. Петра Белінськи.
Action S.А. заснована в 1991 році, великий постачальник споживчої електроніки в Польщі. Прибуток від продажів у 2009 фінансовому році зменшився на 7,7%, до 2,16 млрд злотих (приблизно $766,6 млн), валовий прибуток - на 21,4%, до 224,76 млн злотих ($79,7 млн). Найбільші акціонери - компанія Pozostali (35,86%) і Петро Белінськи (29,15%), з 2006 року акції котируються на Варшавській фондовій біржі. На український ринок, що стрімко розвивався, група вийшла чотири роки тому, зазначили в компанії. Зараз Action Ukraine об'єднує дев'ять магазинів "Крез" площею від 200 до 800 кв. м, а також шість супермаркетів "Шок" (середня площа 3 тис. кв. м). Більшість торговельних точок в Західному регіоні країни.
Плани компанії з розвитку в Україні різко змінилися наприкінці минулого року. У звітах за перші три квартали Action S.A. зазначала, що її основне завдання - підвищення ефективності роздрібного каналу. Показник виторгу з квадратного метра її магазинів виріс в I півріччі на 27%, а продажі на одного працівника - на 55%. Компанія, зокрема, планувала налагодити прямі постачання на український ринок зі свого логістичного центру в Польщі через торговельні офіси в Києві і Львові. Але вже в звіті за IV квартал компанія повідомила, що її стратегія в Україні полягатиме в зниженні витрат, площ магазинів і чисельності персоналу.
В Action S.А. зазначають, що продаж активу в Україні не є великою втратою для компанії. "Частка прибутку Action Ukraine в загальному обігу S.A. не перевищувала 3%. А збитки українського підрозділу досягли 2,421 тис. злотих (близько $867 000)", - сказано в прес-релізі із посиланням на Белінського. "Action S.А. так і не став великим гравцем в регіоні, - зазначив директор мережі "Комп'ютерний Всесвіт" (працює в Західній Україні) Артур Рум'янцев. - 16 магазинів за чотири роки - це небагато". Експерти зазначають, що компанія не приділяла достатньої уваги розміщенню магазинів. "Частина магазинів розташована в місцях з низьким потоком людей і без достатньої кількості паркувальних місць", - уточнили у львівському підрозділі мережі "Цитрус". "При падінні ринку на 50-60% торік тримати збиткові точки недозволенно", - додав Артур Рум'янцев.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас