В Росії держпрограма викупу старих авто стартує 8 березня


В Росії держпрограма викупу старих авто стартує 8 березня

Мінпромторг обіцяє в березні почати видачу утилізаційних премій за машини в розмірі 50 тис. рублів. Їх отримають власники автомобілів старших десяти років, якщо погодяться замість старих авто купити нові, зібрані в Росії, пише "Комерсант".

В Європі аналогічні заходи дозволили підняти автопродажі навіть на фоні кризи. Але в Росії поки не прийнято закону про утилізацію машин, не вибрані точки утилізації та дилери, які видаватимуть премії.

За даними видання, напередодні прем'єр Володимир Путін обговорив програму утилізації старих машин з главою Мінпромторгу Віктором Христенком. Це має стати новою спробою уряду в реанімації російського авторинку, який показує одне з найсерйозніших в світі падінь (50-60% на місяць). Інші заходи, прийняті в 2009 році (наприклад, часткова компенсація ставок кредитів по деяких марках автомобілів), так і не дали результатів.

В російський бюджет на 2010 рік на це закладено 10 млрд. рублів, тобто за програмою може бути продано 200 тис. нових машин. Причому якщо раніше передбачалося запустити програму лише в пілотних регіонах (Москва, Санкт-Петербург, Самара, Нижньогородська та Ульяновська області), то тепер - по всій країні.

Однак, аби програма запрацювала, "ще треба підготувати низку уточнюючих нормативних актів", визнав Христенко. Найслабше місце - відсутність точок утилізації машин в Росії, за даними Мінпромторгу, їх зараз всього 12-15. При цьому глава відомства відзначив, що міністерство готове субсидувати дилерам доставку старих автомобілів до пунктів утилізації, якщо їх немає поруч (ще 1 млрд. рублів з бюджету).

Та навіть в цьому варіанті програма виглядає недопрацьованою, відзначає Михайло Пак з ІК "Атон". У Мінпромторгу визнають, що, наприклад, критеріїв відбору дилерів досі немає. У міністерстві підкреслюють, втім, що воно має лише затверджувати перелік дилерів, а критерії мають представити автовиробники. Жоден з опитаних автовиробників назвати критерії не зміг. Немає їх і у дилерів, відзначає глава ради директорів Genser Ігор Пономарьов, додаючи, що поки незрозуміло, як працюватиме програма.

Але навіть якщо програма запрацює, виходячи з обсягу виділених коштів, вона зможе збільшити продажі автомобілів в Росії максимум на 14% (до оцінок продажів в 2009 році на рівні 1,4 млн.). Крім того, відзначають автовиробники, рекламуючи програму, влада створює так званий відкладений попит, додатково гальмуючи і без того падаючі продажі. Споживач чекає введення знижок, відкладаючи покупку нової машини.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування