Страхові шахраї переходять на ОСАЦВ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Страхові шахраї переходять на ОСАЦВ

1337
Майбутнє підвищення лімітів відповідальності з обов'язкового страхування автовласників виведе його в лідери за обсягами страхового шахрайства. Автовласники ніколи не втрачали шансу "надути" страхову компанію. А під час кризи кількість незаконних претензій на отримання відшкодувань (включаючи завищення суми виплати) різко збільшилась, пишуть "Комментарии".
Позичальники почали шахраювати
"Кількість відмов у виплатах в нашій компанії за дев'ять місяців 2009 року збільшилася в 3,2 рази в порівнянні з аналогічним періодом 2008 року. Йдеться про доведені випадки шахрайства, порушення умов страхування з боку клієнтів, а також події, через які виникли збитки, але які не є страховими випадками. Доведені факти спланованого шахрайства становлять близько 2,5% від усіх заявлених страхових випадків з сумою виплати від 10 тис. грн. Переважно шахраї намагаються отримати від СК суму понад 40 000 грн.", - розповів директор департаменту врегулювання страхових подій УСК "Княжа Вієнна Іншуранс Груп" Сергій Сторчевий.
Найчастіше страховиків обдурити намагаються позичальники банків, які мають труднощі із погашенням кредиту. "У нашій компанії кількість доведених епізодів шахрайства збільшилася вдвічі. Причому в 80% випадків на незаконні виплати претендують позичальники банків", - розповів заступник начальника управління врегулювання збитків з автотранспортного страхування СК "НОВА" Єгор Нирков. Бажаючи позбутися великого боргу, позичальники нерідко намагаються перекласти погашення кредиту на плечі страховика.
"Наприклад, зараз наш експерт працює в Івано-Франківську у справі про підпал авто. У заяві страхувальника зазначено, що його автомобіль згорів в результаті короткого замикання, а фактично куплена в кредит машина була підпалена навмисне. Термін страхового поліса завершувався, а виплачувати кредит було нічим. І позичальник вважав за краще спалити машину, щоб СК виплатила заборгованість із кредиту, а ту частину, яка вже була виплачена банку, повернула йому", - розповідає Віктор Панасюк, начальник служби врегулювання АТ "Страхова група "ТАС".
Страховики запевняють, що в більшості випадків шахраї діють за вже накатаними схемами. "Як і раніше популярні інсценування ДТП, імітація викрадення машини (в першу чергу автомобілів, придбаних у кредит), заміна вини учасників ДТП, надання завищених кошторисів", - розповідає Андрій Куртасов, директор департаменту врегулювання збитків СК "Провідна".
Одна з найбільш популярних серед аферистів схем шахрайства - отримання компенсації від винної особи на місці ДТП і спроба отримання ще одного відшкодування від страхової компанії. "Останнім часом дуже почастішали випадки пошкодження автомобіля невстановленим транспортним засобом, невстановленими особами, внаслідок наїзду на перешкоди і т.ін. Якщо нема другого учасника ДТП, це завжди наводить на підозри, адже винуватець міг розплатитися з потерпілим на місці події та поїхати. Тому ми більше уваги приділяємо розслідуванню саме цих подій", - підкреслив Єгор Нирков.
Стимулює винахідливість і прийнятий рік тому закон, який посилив штрафні санкції за порушення правил дорожнього руху. Не бажаючи розлучатися з правами водія, автовласники часто вважають за краще не викликати співробітників ДАІ на місце ДТП. Отримані в аварії пошкодження вони намагаються списати на випадкову подію. "Наприклад, у всіх регіонах різко зросла кількість автомобілів, які нібито були пошкоджені під час перебування на паркуваннях біля супермаркетів. Хоча в 70 випадках зі 100 ми доводимо, що автомобіль був пошкоджений при наїзді на перешкоду або при зіткненні з іншим транспортним засобом. У більшості випадків такі страхувальники відмовляються від виплати страхового відшкодування після того, як переглянуть відеозапис (біля багатьох маркетів встановлено відеоспостереження), який спростовує версію клієнта", - говорить Віктор Панасюк.
Водії зароблять на автоцивілці
Страховики прогнозують, що цього року збільшаться обсяги шахрайства, пов'язаного не тільки з КАСКО, але і з обов'язковим страхуванням відповідальності автовласників. Одна з причин - заплановане на 2010 рік підвищення лімітів відповідальності з цього виду. Зокрема, якщо зараз максимальна сума виплати з матеріального збитку, завданого одному авто, становить 25,5 тис. грн., то наступного року вона може збільшитися до 50 тис. грн. (відповідна пропозиція Моторного транспортного бюро України зараз перебуває на розгляді Держфінпослуг).
Причому виплата за новими авто (іномарок у віці до семи років) буде здійснюватися без урахування зношування деталей і запчастин. "Можливість отримання майже вдвічі більшого відшкодування стане великою спокусою для деяких категорій громадян", - вважає Єгор Нирков. "Раніше великі збитки обмежувалися виплатою збитку в розмірі не більше 25 500 грн. І все одно шахраї не втрачали нагоди сфальсифікувати ДТП. Отримати ж 40-50 тис. грн. їм ще більш цікаво. Роботи страховим компаніям точно додасться", - погоджується з колегою Сергій Сторчевий.
Поки ж шахраї розробляють все нові й нові схеми шахрайства з автоцивілкою. На сьогодні їх вже більш ніж достатньо. "Приміром у випадку, якщо один з учасників аварії не застрахований, водії не фіксують ДТП і роз'їжджаються. Потім купують поліс страхування відповідальності, через два-три дні зустрічаються на тому ж місці та інсценують дорожньо-транспортну пригоду. Ще один вид шахрайства - інсценування безконтактного ДТП. Страхувальник нібито створює аварійну ситуацію, при якій його автомобіль залишається неушкодженим, а друга машина (вже розбита раніше) отримує численні ушкодження в результаті з'їзду у кювет або зіткнення з деревом", - розповів заступник директора департаменту врегулювання збитків СК "Українська страхова група" Євген Авраменко.
За прогнозами експертів, у 2010 році перелік шахрайських схем поповниться, а виплати за незаконними претензіями з автоцивілки можуть збільшитися в два-три рази.
Тетяна Очімовська
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас