Російські інтернет-компанії переживають кризу з найменшими втратами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Російські інтернет-компанії переживають кризу з найменшими втратами

356
Основним питанням перед російськими інтернет-компаніями в 2009 році стала проблема подолання економічної кризи. Виявилось, що криза торкнулася бізнесу в інтернеті, але не так сильно, як побоювалися учасники ринку, пишуть "Ведомости".
Більшість з них заробляє на продажах реклами, а російський ринок реклами за дев'ять місяців 2009 р. скоротився відносно того ж періоду 2008 р. в рублях на 30% (оцінка Асоціації комунікаційних агентств Росії, АКАР). Правда, реклама в інтернеті постраждала від кризи менше від інших. Рекламні доходи друкованої преси впали в середньому на 44% (дані АКАР за січень - вересень 2009 р.), а в інтернеті за підсумками року може бути рублеве зростання приблизно на 5%, прогнозує гендиректор Mail.ru Дмитро Гришин.
В цілому рунет благополучно пережив кризу, вважає директор з інвестицій "Фінама" Сергій Опарін. У більшості інтернет-компаній ніколи не було високого боргового навантаження, що дозволило їм уникнути банкрутств і кризових продажів.
Темпи зростання виручки Mail.ru (заробляє в основному на медійній рекламі) будуть дещо вищі, ніж в середньому по ринку, сподівається генеральний директор Дмитро Гришин. А гендиректор "Яндексу" (більше 80% виручки приносить контекстна реклама) Аркадій Волож чекає за підсумками року зростання обороту компанії в рублях і невеликого падіння в доларах (виручка за 2008 р. - близько $300 млн). Ринок реклами перерозподілився на користь інтернету, відзначає Волож: число клієнтів системи контекстної реклами "Яндекс.директ" цього року збільшилося в 1,5 разу і зростало швидше, ніж до кризи.
Представник Rambler Media Костянтин Воронцов вважає знаковою подією 2009 р. операцію між Google і Mail.ru: з січня на російському порталі розміститься пошук від американської компанії. До цього там три роки стояв рядок "Яндексу". Як партнери ділитимуть доходи від контекстної реклами, не розголошується. Але раніше джерело, близьке до однієї зі сторін цієї операції, говорило: для Mail.ru умови кращі, ніж при партнерстві з "Яндексом" (було 60% на 40% на користь Mail.ru).
Та криза все-таки позначилася на ринку, вважає Опарін: у рунеті з'явилося мало нових проектів. Недаремно такі великі інвестори, як Digital Sky Technologies (DST, контролює Mail.ru, володіє пакетами в "Однокласниках", "В контакті" та ін.), більше орієнтуються на західні проекти.
За матеріалами:
K2Kapital
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас