"Ъ": Визначено десять найважливіших стратегічних програм


"Ъ": Визначено десять найважливіших стратегічних програм

Національне агентство з іноземних інвестицій і розвитку оприлюднило перелік десяти інвестиційних проектів, які визнані стратегічно важливими для економіки. Серед них чотири проекти - у сфері транспорту, два - в енергетиці, по одному - у сфері космічних технологій і медицині.

Передбачається також побудувати десять сміттєспалювальних заводів - у Вінниці, Луцьку, Чернівцях, Хмельницькому і шести містах, відібраних на конкурсі, - і десять індустріальних парків у Київській, Закарпатській, Харківській, Херсонській і Рівненській областях. Спочатку міністерства і місцева влада підготували перелік з 366 проектів, з них минулої середи було відібрано 18 програм, що відповідають умовам стратегічної важливості, економічної окупності і реальності виконання, а в п'ятницю - десять проектів. Вартість восьми з них оцінена в $3,7-4,1 млрд, двох - не визначена.

Глава нацагентства Сергій Таран вважає, що стратегічний статут проектів зацікавить потенційних інвесторів: "Уряд дає зрозуміти, що зацікавлений в успішній реалізації цих проектів. Це неофіційна гарантія, але вона дуже важлива для бізнесу. У поодиноких випадках можливі надання інвесторам держгарантій і використання механізму державно-приватного партнерства".

Один з проектів - програма запуску космічного ракетного комплексу "Циклон-4" - вже має інвестора. Рішення про його фінансування було прийняте під час візиту до України президента Бразилії Луїса Інасіу Лули да Сілви.

"Цей проект був поданий Національним космічним агентством - а значить, там вважають, що він поки потребує інвестицій", - прокоментував Таран.

Втім, за інформацією учасників робочої групи, проект будівництва залізниці з шириною колії 1435 мм від польського кордону до Львова, поданий Львівською обласною держадміністрацією, пройшов відбір, проте розрахунки Міністерства транспорту і зв'язку не підтверджують його економічну доцільність. А інвестора Іллічівському морському торговельному порту вирішили шукати після того, як був розірваний договір з "Укртрансконтейнером".

За словами Тарана, внеском держави в реалізацію цих програм може стати розробка проектної документації за рахунок держбюджету. "Але їх здійснення залежить від прийняття закону про державно-приватне партнерство", - підкреслив він. Законопроект №3447 "Про принципи державно-приватного партнерства" був зареєстрований у Верховній раді ще в грудні 2008 року, але не розглядався навіть у першому читанні.

"Проблема відсутності механізму участі інвесторів в інфраструктурних проектах не дозволила залучати кошти в той час, коли інвестиційний клімат був набагато кращий. Зараз ця проблема так само актуальна", - сказав директор Міжнародного інституту приватизації Олександр Рябченко.

Ще однією проблемою для залучення інвестицій можуть стати вибори до місцевих органів влади, заплановані на травень 2010 року.

"Якщо інвестори побажають дочекатися завершення президентських виборів, то їм доведеться чекати завершення і виборів до місцевих органів влади, які є важливими для інвестицій у локальні проекти, наприклад індустріальні парки", - додає аналітик ІК Dragon Capital Олена Білан.

Юрій Панченко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування