"Укрзалізниця" піде новим шляхом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укрзалізниця" піде новим шляхом

Казна та Політика
1109
Уряд розпочав процес реорганізації "Укрзалізниці". Вчора Кабмін прийняв програму реформування галузі, що передбачає створення на базі держадміністрації концерну. Це розширить повноваження "Укрзалізниці" в питаннях управління підприємствами галузі і зробить можливим акціонування монополії після 2015 року, зазначають експерти.
Засідання Кабінету міністрів вчора проходило в святковій обстановці - в Міжнародному виставковому центрі, де "Укрзалізниця" відзначала своє 18-річчя. Спочатку прем'єр-міністр Юлія Тимошенко привітала залізничників зі святом, розповіла про плани реформування галузі, заслухала низку виступів представників адміністрації, а потім запропонувала міністрам одноголосно і без обговорень прийняти пакет з 16 постанов, що стосуються розвитку залізничного транспорту. Міністри погодилися.
Найбільш важливі з прийнятих вчора постанов - "Держпрограма реформування залізничного транспорту на 2009-2015 роки", "Стратегія розвитку залізничного транспорту до 2020 року" і проект "Про надання 'Укрзалізниці' і підлеглим їй залізницям статусу митного перевізника". Держпрограма, зокрема, передбачає створення на базі держадміністрації залізничного транспорту "Укрзалізниця" держконцерну. За словами прем'єра, реформування "необхідне, оскільки сьогодні 'Укрзалізниця' практично не має повноважень господарюючого суб'єкта".
Але, як з'ясувалося, створення держконцерну уряд доки не затвердив. Для цього необхідна окрема постанова Кабміну. "Ми сподіваємося, що вона буде прийнята до кінця року", - уточнив після засідання гендиректор "Укрзалізниці" Михайло Костюк. За його словами, до концерну увійдуть підприємства, що забезпечують роботу залізничної галузі, і об'єкти соціальної сфери. При цьому регіональні залізниці та інші підприємства, що мають статус незалежних юридичних осіб, збережуть його. Концерн підпорядковуватиметься Міністерству транспорту і зв'язку, але питання структури концерну і майнові питання регулюватимуться Кабміном. Після 2015 року "Укрзалізницю" планується акціонувати.
"Укрзалізниця" об'єднує шість регіональних залізниць і близько 1,2 тис. структурних підрозділів. У 2008 році її чистий прибуток склав 186,5 млн грн., виручка - 40,4 млрд грн. Фінплан "Укрзалізниці" на 2009 рік затверджений з чистим прибутком 245 млн грн. і доходом 38,3 млрд грн.
Реформувати "Укрзалізницю" Кабмін намагається не перший рік - ще в 2006 році була прийнята подібна програма, яку потім, втім, скасували. Цього року питання реформування монополії постало особливо гостро - цього, зокрема, вимагав ЄБРР, що кредитує монополію. Представники банку неодноразово заявляли, що подальше фінансування адміністрації залежить від кроків з її реформування. "Створення концерну підвищує можливість акціонування, корпоратизації і приватизації найпривабливіших активів галузі. Акціонувати адміністрацію і її активи зараз практично неможливо", - зазначає партнер юридичної фірми "Ільяшев і партнери" Роман Марченко.
За словами керівника "Менеджмент консалтинг груп" (консультує "Укрзалізницю") Дмитра Підтуркіна, в статусі концерну в "Укрзалізниці" з'явиться більше можливостей з управління активами, а також залучення фінансування. "Адже зараз адміністрація не може ні купувати активи, ні брати кредити без поручительства і гарантій регіональних доріг", - говорить експерт.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас