Персонал відучують переводити папір — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Персонал відучують переводити папір

895
Київські підприємства підрахували, що невиправдано багато витрачають на канцелярське приладдя. В результаті з початку року бюджети на цю продукцію скоротилися на третину, а в наступному мають всі шанси схуднути ще на 5-10%. У багатьох компаніях банальні папір і ручки стали підзвітним товаром, за перевитрату якого співробітникові загрожує прочухан. Подібна економність помітно вдарила у бізнес фірм, що спеціалізуються на канцелярському обслуговуванні офісів: деякі з них закрилися, інші ледве зводять кінці з кінцями.
Підзвітна канцелярія
Київські компанії продовжують скорочувати бюджети на офісну канцелярію. "В порівнянні з минулим роком, витрати на канцелярське приладдя зменшилися на третину", - розповідає директор фірми "Бюрократ" Олексій Філімонов. Особливо помітно урізали суми на канцтовари підприємства, що працюють на найбільш проблемних ринках.
"Наприклад, автосалони і будівельні організації купують уп'ятеро менше офісних дрібниць, ніж до кризи", - відзначають в компанії "Дукат". Помітно зменшилися у витратах і державні структури, які раніше, навпаки, купували канцелярію у величезних обсягах. "А іноземні представництва практично не переглядали бюджети і, як і раніше, готові витрачатися на якісну продукцію", - додає менеджер відділу продажів фірми "Експрес-офіс" Тетяна Пекач.
В 2010 р. продавців канцелярії чекає чергове розчарування. Складаючи кошторис наступного року, їх клієнти зменшили бюджети на канцелярське приладдя ще на 5-10%. Багато підприємств настільки занепокоїлися проблемою економії, що спеціально розробили норми витрати на одного співробітника. Причому в деяких офісах ця сума не перевищує 5 грн. на місяць. Фінансисти пішли ще далі. Декілька банків встановили програмне забезпечення, що дозволяє підрахувати, скільки листків паперу послав на друк той чи інший співробітник. І тих, хто перевищив ліміт, чекає серйозна розмова з начальством. У фінустановах вихваляються, що таким чином їм вже вдалося удвічі скоротити витрату паперу.
Олексій Філімонов каже, що більшість компаній зараз купують тільки витратні матеріали: папір, файли, ручки тощо. Товари тривалого користування (теки, швидкозшивачі та ін.) практично не мають попиту. "Річ у тім, що, скорочуючи співробітників на хвилі кризи, підприємства сформували "стратегічний запас" з їх канцелярського приладдя, на якому можна пересидіти не один місяць", - пояснює Філімонов. Багато невеликих фірм і зовсім відмовилися від централізованих закупівель канцелярського приладдя, пропонуючи співробітникам, наприклад, друкувати "на чернетках" (чиста сторінка вже використаного листка), а то і зовсім купувати все необхідне для роботи власним коштом.
Докорінно змінилися і переваги корпоративних замовників. "Якщо до кризи багато компаній купували якісний товар європейських марок, то зараз практично всі орієнтуються тільки на найдешевшу продукцію", - відзначають в "Дукаті". Ця тенденція змусила продавців розширити пропозицію китайських брендів економ-класу (Buromax, Navaro, Delta і т.д.). Змогли наростити продажі й виробники української канцелярії (в основному паперово-крейдяна і пластикова продукція). Асортимент же дорожчого товару, навпаки, "схуд" як мінімум наполовину.
Сервіс додається
Ще менше, ніж за канцелярське приладдя, київські компанії готові платити за сервіс. Багато фірм відмовляються від послуг так званого абонентського обслуговування (продаж і доставка товару в міру необхідності), роблячи закупівлі самостійно у великих супермаркетах. Ті, хто не бажає позбавлятися комфорту, посилили умови відбору підрядчиків. Як відзначають в "Дукаті", деякі клієнти намагаються прописати в договорі штрафні санкції за невчасну доставку або ж закріпити ціни на рік незалежно від того, чи змінюватиметься валютний курс. Олексій Філімонов додає, що в тендерах замовник звертає увагу винятково на вартість, бажаючи отримати хороший додатковий безкоштовний сервіс. Все це спровокувало новий виток цінових воєн на ринку. Канцелярщики кажуть, що з початку року скоротили націнки на продукцію як мінімум на 20% і зараз вони не перевищують 10-15%.
Прибутковість же цього бізнесу впала ще сильніше. У "Бюрократі" стверджують, що і раніше націнка на найвідчутніший до ціни товар, наприклад папір, не перевищувала 10%. Але до кризи він займав у структурі продажів 25-30%, що дозволяло компенсувати невисокі заробітки за рахунок іншої продукції (щоденники, папки, дорогі ручки тощо). А зараз частка того ж паперу в продажах зросла до 70%, що негативно позначилося на фінансовому стані компаній, які спеціалізуються на канцелярському обслуговуванні офісів.
Декілька дрібних фірм, розгубивши велику частину клієнтів, вже припинили свою діяльність. Великі поки тримаються на плаву, але також провели масштабні скорочення персоналу і зарплат, а також змінили місце дислокації, переїхавши в менш презентабельні офіси. Експерти не відкидають, що наступного року ринок чекає чергова хвиля закриттів, причому втратити бізнес ризикують вже не лише дрібні компанії, але і деякі лідери ринку.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас