566
Опитування: Американські покупці беруть приклад зі Скруджа МакДака
В нинішньому році значно більше американців скаржаться на те, що борги, котрі накопичились до сезону святкових розпродажів, примушують їх бути обачнішими у витратах.
Біля 93% опитаних під час дослідження Associated Press-GfK повідомили, що витрачатимуть на покупки менше, або приблизно стільки ж, як і торік. При цьому половина респондентів зазначила, що відчуває певне занепокоєння через існуючі борги, а 22% учасників опитування заявили про серйозний вплив зростання заборгованості на їх плани. Навесні цього року аналогічне дослідження виявило, що сильно турбуються з приводу своїх боргів 17% респондентів. Таким чином, не дивлячись на всі розмови про відновлення економіки, цей показник зростає, зазначають автори дослідження.
Більшість людей, близько 80% говорять, що вони робитимуть покупки за готівку, що практично означає менший обсяг витрат. Покупки за допомогою кредитних карток, як правило, дають людині відчуття більшої свободи при відвідинах магазинів. Наприклад, 26-річна Джой Макгевін заявила, що цього року зменшить свої витрати в період святкових розпродажів до декількох сотень доларів, а платити за все буде винятково готівкою. Крім того, Джой не може дозволити собі купити подарунки племінникам і племінницям, а всі покупки стала робити не в мережі Wal-Mart, а в дешевшому Big Lots. Її чоловік Роберт працював в двох місцях: механіком в гаражі, і продавцем в магазині автозапчастин. Проте скорочення робочого дня і оплата медичних рахунків за відсутності страховки зруйнували родинний бюджет. І такі прикладів в США стає все більше.
Експерти зазначають, що це дуже поганий сигнал для роздрібної торгівлі США. Якщо люди вирішили витратити лише $100, які лежать у них в кишені, то це і буде визначальним моментом при виборі товарів, говорить директор відділення психології в медичному центрі Maimonides в Брукліні Алан Хілфер. Проте навіть частина тих покупців, хто сплатить свої придбання кредитною карткою, не зможуть виплатити борги, коли надійде час. На думку психолога, в той момент, коли заборгованість зростає до такого обсягу, що починає серйозно непокоїти американців, люди замислюються про своє майбутнє, а не про задоволення миттєвих потреб.
Тим часом, передноворічні розпродажі відіграють вирішальне значення для роздрібних мереж в США, на них припадає до 40% від річного обігу торговельних мереж. National Retail Federation вважає, що обсяг святкових продажів знизиться цього року, проте падіння не буде таким значним, як в 2008 році, коли США знаходилися в глибокій рецесії. Що стосується тягаря боргів, то середній розмір заборгованості американців з кредитних карток становить $5,6 тис., тоді як весною цього року цей показник був на рівні $4,9 тис. Якщо брати загальну заборгованість, то її розмір наближається до $46 тис. на людину. Сюди входять борги з іпотеки, кредитки, позик на покупку автомобіля та інші споживчі товари. З врахуванням інфляції, в 1982 році заборгованість на душу населення в США становила близько $14 тис.
В опитуванні AP-GfK взяли участь більше 1 тис. дорослих американців. Дослідження провели в період між 5-9 листопада. Погрішність вибірки становить 3,1%.
За матеріалами: K2Kapital
Поділитися новиною