388
"Ъ": Депутати запропонували додатково обмежити рекламу тютюну та алкоголю
Заборона на рекламу тютюнової та алкогольної продукції у всіх друкованих виданнях, за винятком спеціалізованих, набирає чинності 1 січня 2010 року. Але й досі поняття "Спеціалізоване видання" в законі визначене не було. "Деякі компанії перереєстрували видання як спеціалізовані, що дозволяло їм претендувати на бюджети тютюнових і алкогольних компаній", - сказав гендиректор ВД Hachette Filipacchi Shkulev Ukraine Сергій Мірошниченко.
Та минулої п'ятниці у Верховній раді був зареєстрований законопроект №5316 "Про внесення змін до закону "Про рекламу". Його автори - депутати БЮТ Олена Кондратюк і Микола Баграєв - запропонували вважати спеціалізованими тільки видання, що "висвітлюють питання виробництва, розповсюдження і споживання алкогольних напоїв" і орієнтовані на тих, хто "здійснює господарську діяльність у сфері виробництва і розповсюдження тютюнових виробів".
Для видавців це стало неприємною новиною. За оцінками директора ВД "Український Медіа Холдинг" Тетяни Єфименко, зараз частка реклами тютюнових і алкогольних брендів у загальній структурі доходів преси складає близько 5% (за прогнозами Cortex, в 2009 році досягне 1,03 млрд грн.). А в деяких чоловічих глянсових виданнях цей показник може досягати 50-60%, відзначає пан Мірошниченко.
Частину рекламних бюджетів тютюнових і алкогольних компаній, навіть у випадку введення обмежень, видавці могли б зберегти за рахунок продажу спонсорських пакетів. "Наскільки я розумію, розміщувати назву компанії British American Tobacco можна, а Pall Mall - не можна", - каже заступник голови правління ВД "Картель" Ольга Лебєдєва. Але самі рекламодавці вважають за краще не ризикувати. "Нам надходили пропозиції про рекламу від деяких ВД. Але поки неясно, на що ми маємо право, ми не плануємо рекламуватися в пресі", - відзначає директор з корпоративних питань "JTI-Україна" Дмитро Редько.
Швидше всього, відмовляться від реклами в друкованих виданнях і алкогольні компанії. Тим більше що вони не використовують пресу як основний канал комунікації, за винятком виробників преміальної продукції, розповідає директор з маркетингу ГК "Союз-віктан" Василь Профір: "Якщо прийнятних пропозицій щодо розміщення від преси не буде, ми просто перерозподілимо бюджет на інші канали комунікацій, наприклад ТБ". Зараз реклама алкогольної продукції на телебаченні дозволена з 23.00 до 6.00, а також у вигляді спонсорства.
Ірина Миронова
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною